במסגרת פעילות המכון לנוכחות ציבורית נחשפנו בשנים האחרונות לקיומם של חומרי מקור ויצירות במגוון מדיה שנוצרו בעיקר החל משנות השישים והשבעים, ונמצאים בבתי אמנים או בעיזבונות משפחתיים. לעתים קרובות מדובר בחומרים השמורים בתנאים לא נאותים: הם אינם נגישים, סובלים מפגעי הזמן ולעתים אובדים כליל.

מטרת הארכיון היא להציל חומרים אלה בטרם ייהרסו ולהנגיש אותם לחוקרים, לאוצרים ולקהל רחב בארץ ובעולם. בין היתר שמורים כיום בארכיון חומרי תיעוד בסאונד ובפילם של כמה מעבודות האמנות המושגית המוקדמות והחשובות ביותר בשדה האמנות הישראלי, דוגמת עזבונו של עזרא אוריון, סרטיו של יאיר גרבוז, תוכניות ותיעוד הפרפורמנס של עדינה בר-און, תיעוד אירועי תל-חי, הקלטות הסאונד של ז'ראר מרקס, ועוד. חלק לא מבוטל מהעבודות הללו רלבנטי להיסטוריה המקומית והבינלאומית, בייחוד בהקשר להתפתחותן של לוקאליות וגלובליות במחצית השנייה של המאה העשרים, וכן בהקשר של רגעי שיא בהתפתחות האמנות הפלסטית בישראל.

פעילותו של ארכיון האמנות הציבורית והמדיה המוקדמת מתווספת על פעילות ארכיון הוידיאו של המרכז לאמנות דיגיטלית, שהוקם בשנת 2006 ומכיל כיום מעל 4,500 כותרים.


הגר ציגלר, מנהלת ארכיון הווידיאו וארכיון אמנות ציבורית ומדיה מוקדמת מאז 2018.
יזם והקים: אודי אדלמן, 2017.

הארכיון החדש הוקם בתמיכת קרן ארטיס ומפעל הפיס.


  

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיון אמנות ציבורית ומדיה מוקדמת

במסגרת פעילות המכון לנוכחות ציבורית נחשפנו בשנים האחרונות לקיומם של חומרי מקור ויצירות במגוון מדיה שנוצרו בעיקר החל משנות השישים והשבעים, ונמצאים בבתי אמנים או בעיזבונות משפחתיים. לעתים קרובות מדובר בחומרים השמורים בתנאים לא נאותים: הם אינם נגישים, סובלים מפגעי הזמן ולעתים אובדים כליל.

מטרת הארכיון היא להציל חומרים אלה בטרם ייהרסו ולהנגיש אותם לחוקרים, לאוצרים ולקהל רחב בארץ ובעולם. בין היתר שמורים כיום בארכיון חומרי תיעוד בסאונד ובפילם של כמה מעבודות האמנות המושגית המוקדמות והחשובות ביותר בשדה האמנות הישראלי, דוגמת עזבונו של עזרא אוריון, סרטיו של יאיר גרבוז, תוכניות ותיעוד הפרפורמנס של עדינה בר-און, תיעוד אירועי תל-חי, הקלטות הסאונד של ז'ראר מרקס, ועוד. חלק לא מבוטל מהעבודות הללו רלבנטי להיסטוריה המקומית והבינלאומית, בייחוד בהקשר להתפתחותן של לוקאליות וגלובליות במחצית השנייה של המאה העשרים, וכן בהקשר של רגעי שיא בהתפתחות האמנות הפלסטית בישראל.

פעילותו של ארכיון האמנות הציבורית והמדיה המוקדמת מתווספת על פעילות ארכיון הוידיאו של המרכז לאמנות דיגיטלית, שהוקם בשנת 2006 ומכיל כיום מעל 4,500 כותרים.


הגר ציגלר, מנהלת ארכיון הווידיאו וארכיון אמנות ציבורית ומדיה מוקדמת מאז 2018.
יזם והקים: אודי אדלמן, 2017.

הארכיון החדש הוקם בתמיכת קרן ארטיס ומפעל הפיס.


  

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס