-ASCII American Standard Code for Information Interchange הוא הקוד האוניברסלי להעברת מידע המהווה את הבסיס לתקשורת האינטרנט. אמנות ה-ASCII מוגדרת ככל עבודת אמנות שנעשתה תוך שימוש במערכת מאפייני קוד זה. זהו קוד שמחבר ערכים מספריים לאותיות, מספרים,סמני פיסוק וכיוצא באלו. בזכות התאמת הערכים הזו, ASCII מאפשר למחשבים ותוכניות מחשב להחליף אינפורמציה. זו מערכת הקוד הבסיסית המאפשרת תקשורת מחשבים. קוזיק מתרכז בחקירה וחשיפה של מדיום חדש (ASCII), שפה סמויה מן העין המאפיינת את העולם הדיגיטלי העכשווי וגבולותיו. בעבודות נעשה שימוש בשפת תקשורת האינטרנט, כדי להצביע על הפוטנציאל היצירתי של הכלי הדיגיטלי עצמו. ישנה התייחסות בעבודותיו לקריאת נוף כטקסט (א.קלווינו), לקריפטוגרפיה-”מדע הקודים” או ”חקר הכתב הסמוי” המזכיר פענוח הירוגליפים מצריים קדומים. שפת ה- ASCIIמעידה על מספר התפתחויות טכנולוגיות ורעיוניות שהובילו להיווצרות המחשבים הדיגיטליים המודרניים, כמו תקשורת בזמן אמת, רשתות תקשורת וכו’. השפה (הטקסט) היא זו שמבנה, יוצרת את המציאות, כפי שטענו הפוסט סטרוקטורליסטיים, ולא משקפת אותה. השפה איננה שיקוף טבעי של העולם, מבני הטקסט הם פרשנות שלנו לעולם, השפה מעצבת את התפישה שלנו, אותנו. כל הידע, מובנה דרך סימנים, נשלט ע”י חוקי השיח, קשור לטקסטים אחרים דרך אשליות, פילטרים וחזרות. אין זה אומר שכל מציאות היא טקסטואלית, אלא היכולת שלנו לדעת אותה. הידע מתבסס על השיח וחוקיו; באמצעות דימויים, סימבולים, חוקי הלשון ועוד. קוזיק עוסק בחשיפת הסימנים הטקסטואליים על מנת להשתמש בהם עד למיצויים. מצד אחד, כופה האמן על השפה, הסימן, לצאת אל מעבר לתפקודיהם הרגילים, מצד שני, העובדה שהוא משתמש בסימנים האלו (שהם בעצם בונים עולמות) היא חזרה לטענה שהטקסט הוא זה שבונה את המציאות. קוזיק מביא את הטענה הפוסט סטרוקטורלית לכדי דימוי ויזואלי מרשים ועושה השלכות על צורות אמנות קודמות כמו Land Art בגרסה הארכיטקטונית של ASCII. +הצלבת קוד זה עם סרטי קולנוע מוכרים מחברת יחד נושאי מפתח של תרבות המחשב וה- New Media ויוצרת עושר אמנותי. סרטיו מציגים את המעמד החדש של המדיה כמאגר נתונים דיגיטלי. בעבודות אלו נוצר ה- ASCII כאשר דימוי מועבר בצורה דיגיטלית, מוצג על המסך. התוצאה מספקת את הצופה הן ויזואלית והן קונספטואלית, כיוון שמתגלה לעיננו דימוי כפול: זה של הסרט המוכר וזה של הקוד המופשט. הקוד והדימוי חוברים ומתקיימים בו זמנית.

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ASCII- ווק קוזיק

-ASCII American Standard Code for Information Interchange הוא הקוד האוניברסלי להעברת מידע המהווה את הבסיס לתקשורת האינטרנט. אמנות ה-ASCII מוגדרת ככל עבודת אמנות שנעשתה תוך שימוש במערכת מאפייני קוד זה. זהו קוד שמחבר ערכים מספריים לאותיות, מספרים,סמני פיסוק וכיוצא באלו. בזכות התאמת הערכים הזו, ASCII מאפשר למחשבים ותוכניות מחשב להחליף אינפורמציה. זו מערכת הקוד הבסיסית המאפשרת תקשורת מחשבים. קוזיק מתרכז בחקירה וחשיפה של מדיום חדש (ASCII), שפה סמויה מן העין המאפיינת את העולם הדיגיטלי העכשווי וגבולותיו. בעבודות נעשה שימוש בשפת תקשורת האינטרנט, כדי להצביע על הפוטנציאל היצירתי של הכלי הדיגיטלי עצמו. ישנה התייחסות בעבודותיו לקריאת נוף כטקסט (א.קלווינו), לקריפטוגרפיה-”מדע הקודים” או ”חקר הכתב הסמוי” המזכיר פענוח הירוגליפים מצריים קדומים. שפת ה- ASCIIמעידה על מספר התפתחויות טכנולוגיות ורעיוניות שהובילו להיווצרות המחשבים הדיגיטליים המודרניים, כמו תקשורת בזמן אמת, רשתות תקשורת וכו’. השפה (הטקסט) היא זו שמבנה, יוצרת את המציאות, כפי שטענו הפוסט סטרוקטורליסטיים, ולא משקפת אותה. השפה איננה שיקוף טבעי של העולם, מבני הטקסט הם פרשנות שלנו לעולם, השפה מעצבת את התפישה שלנו, אותנו. כל הידע, מובנה דרך סימנים, נשלט ע”י חוקי השיח, קשור לטקסטים אחרים דרך אשליות, פילטרים וחזרות. אין זה אומר שכל מציאות היא טקסטואלית, אלא היכולת שלנו לדעת אותה. הידע מתבסס על השיח וחוקיו; באמצעות דימויים, סימבולים, חוקי הלשון ועוד. קוזיק עוסק בחשיפת הסימנים הטקסטואליים על מנת להשתמש בהם עד למיצויים. מצד אחד, כופה האמן על השפה, הסימן, לצאת אל מעבר לתפקודיהם הרגילים, מצד שני, העובדה שהוא משתמש בסימנים האלו (שהם בעצם בונים עולמות) היא חזרה לטענה שהטקסט הוא זה שבונה את המציאות. קוזיק מביא את הטענה הפוסט סטרוקטורלית לכדי דימוי ויזואלי מרשים ועושה השלכות על צורות אמנות קודמות כמו Land Art בגרסה הארכיטקטונית של ASCII. +הצלבת קוד זה עם סרטי קולנוע מוכרים מחברת יחד נושאי מפתח של תרבות המחשב וה- New Media ויוצרת עושר אמנותי. סרטיו מציגים את המעמד החדש של המדיה כמאגר נתונים דיגיטלי. בעבודות אלו נוצר ה- ASCII כאשר דימוי מועבר בצורה דיגיטלית, מוצג על המסך. התוצאה מספקת את הצופה הן ויזואלית והן קונספטואלית, כיוון שמתגלה לעיננו דימוי כפול: זה של הסרט המוכר וזה של הקוד המופשט. הקוד והדימוי חוברים ומתקיימים בו זמנית.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

הפזורה |||
איל דנון
גלית אילת
רשתות תקשורת (מוסדות אמנות וציבורים חדשים)
איל דנון