עבודות הווידיאו והסאונד של יעל ברתנא עוסקות בטקסי חברות ואזרוח, סמלים וירטואליים חברתיים. תערוכתה זו עוסקת במשתנים המתקיימים בתוך תבנית חברתית, כשהדמויות המצולמות בעבודותיה נראות כמתוכנתות לתוך מערך פעולות מונוטוני המרוקן את הטקס/הריטואל מהקשרו התרבותי והחברתי.
Trembling Time – עבודת וידיאו שצולמה בתל אביב מעל עורק תנועה ראשי, במהלך השמעת צפירת יום הזיכרון. רעשי בלימה, רכבים נעצרים בטור, אנשים יוצאים באיטיות ממכוניותיהם ועומדים מולנו, הצופים, כאשר נהר של אור מציף את הכביש ואת הניצבים ומעניק ממד הזוי לתמונה.
הוידיאו בנוי משכבות של אותו דימוי המתכנסות אחת אלה שניה, בשינוי קל של מהירות ושקיפות, עד רגע העצירה המוחלטת. קולות חריקת הבלמים והצפירה מלווים את הדימויים ומעצימים את תחושת ההשהיה עד רגע העצירה.
Profile- המיצב עוסק בריטואל חברתי ותפקידו של היחיד בסימולציה הנגזרת מהקשר הגיאו-פוליטי. הוידאו עוקב אחר ארבע דקות במטווח ירי של חיילות. המבקר מוזמן לחבוש אוזניות ולצפות בחיילת צעירה האוחזת נשק ומבצעת רוטינה של התקרבות למטרה. המיצב מבוסס על כוריאוגרפיה המורכבת מעמידה, כריעה, אחיזה, הרמה, המתנה, ירייה וחזרה לעמדת המתנה לסיבוב נוסף.
הסטות מינימליות בעריכת הוידיאו והסאונד, מתיחת זמן הפעולה כמו בשידור חוזר של משחק ספורט – מעצימות את תחושת הסימולציה המשקפת את המציאות. הצופה החבוש אוזניות מתבונן (מבעד לעדשת המצלמה) בחיילת החבושה באוזניות הצופה דרך כוונת הרובה במטרה סמויה מעינינו, ואשר מתגלה רק עם תום הצפייה.
Tuning- מיצב וידיאו המציג אישה צעירה, הלבושה בחליפה ומצדיעה כאשר ברקע נשמעת מוסיקה של המנון לאומי. הדימוי המוקרן משתקף פעמיים והצעירה שמצדיעה מצדיעה לעצמה. כאישור או הצדעה עצמית. או מצדיעה לנו הלוקחים חלק בריטואלים ומשחקי הטקס.
isembodying the National Army Tune אובייקט אינטראקטיבי, מורכב ממגפון כריזה המחובר לתורן ומשמיע צלילי מארש צבאי מוכר כאשר מתקרב אליו צופה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עבודות הווידיאו והסאונד של יעל ברתנא עוסקות בטקסי חברות ואזרוח, סמלים וירטואליים חברתיים. תערוכתה זו עוסקת במשתנים המתקיימים בתוך תבנית חברתית, כשהדמויות המצולמות בעבודותיה נראות כמתוכנתות לתוך מערך פעולות מונוטוני המרוקן את הטקס/הריטואל מהקשרו התרבותי והחברתי.
Trembling Time – עבודת וידיאו שצולמה בתל אביב מעל עורק תנועה ראשי, במהלך השמעת צפירת יום הזיכרון. רעשי בלימה, רכבים נעצרים בטור, אנשים יוצאים באיטיות ממכוניותיהם ועומדים מולנו, הצופים, כאשר נהר של אור מציף את הכביש ואת הניצבים ומעניק ממד הזוי לתמונה.
הוידיאו בנוי משכבות של אותו דימוי המתכנסות אחת אלה שניה, בשינוי קל של מהירות ושקיפות, עד רגע העצירה המוחלטת. קולות חריקת הבלמים והצפירה מלווים את הדימויים ומעצימים את תחושת ההשהיה עד רגע העצירה.
Profile- המיצב עוסק בריטואל חברתי ותפקידו של היחיד בסימולציה הנגזרת מהקשר הגיאו-פוליטי. הוידאו עוקב אחר ארבע דקות במטווח ירי של חיילות. המבקר מוזמן לחבוש אוזניות ולצפות בחיילת צעירה האוחזת נשק ומבצעת רוטינה של התקרבות למטרה. המיצב מבוסס על כוריאוגרפיה המורכבת מעמידה, כריעה, אחיזה, הרמה, המתנה, ירייה וחזרה לעמדת המתנה לסיבוב נוסף.
הסטות מינימליות בעריכת הוידיאו והסאונד, מתיחת זמן הפעולה כמו בשידור חוזר של משחק ספורט – מעצימות את תחושת הסימולציה המשקפת את המציאות. הצופה החבוש אוזניות מתבונן (מבעד לעדשת המצלמה) בחיילת החבושה באוזניות הצופה דרך כוונת הרובה במטרה סמויה מעינינו, ואשר מתגלה רק עם תום הצפייה.
Tuning- מיצב וידיאו המציג אישה צעירה, הלבושה בחליפה ומצדיעה כאשר ברקע נשמעת מוסיקה של המנון לאומי. הדימוי המוקרן משתקף פעמיים והצעירה שמצדיעה מצדיעה לעצמה. כאישור או הצדעה עצמית. או מצדיעה לנו הלוקחים חלק בריטואלים ומשחקי הטקס.
isembodying the National Army Tune אובייקט אינטראקטיבי, מורכב ממגפון כריזה המחובר לתורן ומשמיע צלילי מארש צבאי מוכר כאשר מתקרב אליו צופה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס