תחילה משרטטים מעגל. כל נקודה על היקפו נתונה ברדיוס קבוע מהמרכז: מגדל הקריה, המכונה מרגנית. אחר כך מצלמים מן הנקודות הללו את המרכז, את המגדל הזקור. הוא ומה שהוא מסמל חולשים על חיינו, צופים בנו, מקרינים עלינו את כוחם ואת השפעתם – והאמן הצעיר ציון אברהם חזן משיב אליהם מבט. מתבונן, מרקיד ומסחרר אחד מסמלי הכוח של ישראל, שמהווה הוכחה לכך שנראוּת אינה מבטיחה אלא חזות.

המגדל שבלב הקריה שבלב תל-אביב שבלב גוש דן הוא גם תזכורת (ותזקורת) לכך שהטענה "נאלצנו לפגוע באזרחים כי מאחורי גבם או לצדם ממש הם מסתירים לוחמים" יכולה לעוף בחזרה כמו טיל. ואף מלה על הנדל"ן הכי יקר בישראל, על מרקם עירוני, על פיתוח סביבתי, על חיים אזרחיים, על סדרי עדיפויות, על תקציב המדינה.

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

מרגנית (רדיוס 2)

תחילה משרטטים מעגל. כל נקודה על היקפו נתונה ברדיוס קבוע מהמרכז: מגדל הקריה, המכונה מרגנית. אחר כך מצלמים מן הנקודות הללו את המרכז, את המגדל הזקור. הוא ומה שהוא מסמל חולשים על חיינו, צופים בנו, מקרינים עלינו את כוחם ואת השפעתם – והאמן הצעיר ציון אברהם חזן משיב אליהם מבט. מתבונן, מרקיד ומסחרר אחד מסמלי הכוח של ישראל, שמהווה הוכחה לכך שנראוּת אינה מבטיחה אלא חזות.

המגדל שבלב הקריה שבלב תל-אביב שבלב גוש דן הוא גם תזכורת (ותזקורת) לכך שהטענה "נאלצנו לפגוע באזרחים כי מאחורי גבם או לצדם ממש הם מסתירים לוחמים" יכולה לעוף בחזרה כמו טיל. ואף מלה על הנדל"ן הכי יקר בישראל, על מרקם עירוני, על פיתוח סביבתי, על חיים אזרחיים, על סדרי עדיפויות, על תקציב המדינה.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס