עבודתה של יעל ברתנא "חומה ומגדל", היא העבודה השנייה מתוך "הטרילוגיה הפולנית" שטרם הסתיימה, ונפתחה בעבודה "חלום בלהות" מ-2007. ב"חלום בלהות" סלאוומיר סיירקובסקי, העורך הראשי של "Krytyka Polityczna", מדבר אל מול אצטדיון Dziesięciolecia הריק, ומעודד 3 מיליון יהודים לחזור לפולין.
הנבואה הזו מתגשמת ב"חומה ומגדל", כאשר מתיישבים יהודים בונים התנחלות מבודדת בכיכר שמול האנדרטה לזכר גיבורי גטו ורשה. העבודה מציגה חזון לעתיד הציונות והעם היהודי, שבו האפשרות לחיים בגולה חוזרת להיות אקטואלית.
מצד שני- ההתגשמות של החזון הזה, אשר מבחינות רבות סותר את האתוס הציוני של בית לאומי יהודי בארץ ישראל, מיושמת על ידי השחזור של התיישבותם המוקדמת של הציונים בפלסטין.
כך על ידי שימוש במודלים ונהלים משנות ה-30 בפלסטין, עבודתה של ברתנא מדגישה את חוסר היכולת לדמיין עתיד אשר מנותק מן העבר הציוני.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עבודתה של יעל ברתנא "חומה ומגדל", היא העבודה השנייה מתוך "הטרילוגיה הפולנית" שטרם הסתיימה, ונפתחה בעבודה "חלום בלהות" מ-2007. ב"חלום בלהות" סלאוומיר סיירקובסקי, העורך הראשי של "Krytyka Polityczna", מדבר אל מול אצטדיון Dziesięciolecia הריק, ומעודד 3 מיליון יהודים לחזור לפולין.
הנבואה הזו מתגשמת ב"חומה ומגדל", כאשר מתיישבים יהודים בונים התנחלות מבודדת בכיכר שמול האנדרטה לזכר גיבורי גטו ורשה. העבודה מציגה חזון לעתיד הציונות והעם היהודי, שבו האפשרות לחיים בגולה חוזרת להיות אקטואלית.
מצד שני- ההתגשמות של החזון הזה, אשר מבחינות רבות סותר את האתוס הציוני של בית לאומי יהודי בארץ ישראל, מיושמת על ידי השחזור של התיישבותם המוקדמת של הציונים בפלסטין.
כך על ידי שימוש במודלים ונהלים משנות ה-30 בפלסטין, עבודתה של ברתנא מדגישה את חוסר היכולת לדמיין עתיד אשר מנותק מן העבר הציוני.