בעבודה "אבקה קרמית דחוסה" (הקרב בבוסתן), אמיר יציב תיעד קבוצה של חיילים ישראלים שמתארים את רגעיהם האחרונים בקרב, רגע לפני מותם. זוהי פנטסיית החייל האולטימטיבית: למות בקרב, להפוך לגיבור ולבסוף גם להתראיין על כך. אך בקרב הזה הם משתמשים בכדורים עשויים אבקה קרמית דחוסה (לצורך הדמיה) במקום בכדורים אמיתיים. העבודה יוצרת מציאות- על שבה חיילים יכולים לתאר את מותם שלהם עצמם, ולעצב את מיתוס הגבורה שלהם על פי המודל המוכר של מיתוס ההקרבה העצמית שנמצא בלב הנרטיב הישראלי. החיילים המספרים אודות ההתרחשות במהלך מותם שלהם עצמם, יוצרים גרסה חדשה ומשופרת של המיתוס הזה, הניתנת כעדות בגוף ראשון.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
בעבודה "אבקה קרמית דחוסה" (הקרב בבוסתן), אמיר יציב תיעד קבוצה של חיילים ישראלים שמתארים את רגעיהם האחרונים בקרב, רגע לפני מותם. זוהי פנטסיית החייל האולטימטיבית: למות בקרב, להפוך לגיבור ולבסוף גם להתראיין על כך. אך בקרב הזה הם משתמשים בכדורים עשויים אבקה קרמית דחוסה (לצורך הדמיה) במקום בכדורים אמיתיים. העבודה יוצרת מציאות- על שבה חיילים יכולים לתאר את מותם שלהם עצמם, ולעצב את מיתוס הגבורה שלהם על פי המודל המוכר של מיתוס ההקרבה העצמית שנמצא בלב הנרטיב הישראלי. החיילים המספרים אודות ההתרחשות במהלך מותם שלהם עצמם, יוצרים גרסה חדשה ומשופרת של המיתוס הזה, הניתנת כעדות בגוף ראשון.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס