איליה רבינוביץ’ נולד ב-1965 בקישינב, מולדובה (בריה"מ לשעבר) ועלה לישראל ב-1973. בשנת 1994 הוא השלים את לימודיו בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. בין השנים 2000-1998 השתתף בתוכנית אמן אורח של Rijksakademie van Beeldende Kunsten באמסטרדם, שם המשיך להתגורר עד היום. חווית ההגירה מהווה ציר מרכזי בעבודותיו של רבינוביץ’, העוסקות בעיקר בזהות וזיכרון.

ב-2012 יצא לאור הספר Museutopia, ספר צילום מחקרי לשמו חזר רבינוביץ’ לקישינב, על מנת לערוך בחינה ביקורתית של השינויים בתפקידם של המוזיאונים במולדובה הפוסט-קומוניסטית. הספר כולל תיאורי עומק ותצלומים מאירי עיניים של רבינוביץ’, וכן טקסטים שנכתבו על ידי ויקטור מיסיאנו, הוב ואן- בר, בוגאדן ג’יו ואינגריד קומנדור. 

בימים אלו הוא עובד על פרויקט העוסק במוזיאונים צבאיים היסטוריים בהקשר לזהות הלאומית של מדינת ישראל. מוזיאונים הינם כלי מרכזי בהיווצרותה והתפתחותה של זהות לאומית. לפיכך "קריאת" הנרטיב של המוזיאונים ההיסטוריים בעיניים אמנותיות ביקורתיות היא בעלת פוטנציאל לחשוף ולחקור את התפישות המשרטטות זהות לאומית, זיכרון ושייכות. 

רבינוביץ’ התארח במרכז פעמיים, ב-2012 וב-2013, במהלכן צילם כמה מוזיאונים צבאיים היסטוריים. הפרויקט שלו עתיד להיות מוצג במרכז במהלך 2014.   

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

איליה רבינוביץ'

 

 

איליה רבינוביץ’ נולד ב-1965 בקישינב, מולדובה (בריה"מ לשעבר) ועלה לישראל ב-1973. בשנת 1994 הוא השלים את לימודיו בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. בין השנים 2000-1998 השתתף בתוכנית אמן אורח של Rijksakademie van Beeldende Kunsten באמסטרדם, שם המשיך להתגורר עד היום. חווית ההגירה מהווה ציר מרכזי בעבודותיו של רבינוביץ’, העוסקות בעיקר בזהות וזיכרון.

ב-2012 יצא לאור הספר Museutopia, ספר צילום מחקרי לשמו חזר רבינוביץ’ לקישינב, על מנת לערוך בחינה ביקורתית של השינויים בתפקידם של המוזיאונים במולדובה הפוסט-קומוניסטית. הספר כולל תיאורי עומק ותצלומים מאירי עיניים של רבינוביץ’, וכן טקסטים שנכתבו על ידי ויקטור מיסיאנו, הוב ואן- בר, בוגאדן ג’יו ואינגריד קומנדור. 

בימים אלו הוא עובד על פרויקט העוסק במוזיאונים צבאיים היסטוריים בהקשר לזהות הלאומית של מדינת ישראל. מוזיאונים הינם כלי מרכזי בהיווצרותה והתפתחותה של זהות לאומית. לפיכך "קריאת" הנרטיב של המוזיאונים ההיסטוריים בעיניים אמנותיות ביקורתיות היא בעלת פוטנציאל לחשוף ולחקור את התפישות המשרטטות זהות לאומית, זיכרון ושייכות. 

רבינוביץ’ התארח במרכז פעמיים, ב-2012 וב-2013, במהלכן צילם כמה מוזיאונים צבאיים היסטוריים. הפרויקט שלו עתיד להיות מוצג במרכז במהלך 2014.   

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס