לנרט ואן אולדנברו (Oldenborgh) יציג קטעים מסרטו, הנמצא בשלבי הפקה, על עבודתו ועל משפטו של סטיב קורץ, אחד ממקימי האנסמבל לאמנות ביקורתית (Critical Art Ensemble), הידוע בעבודתו החוקרת את הקשר שבין אמנות לבין ביו-טכנולוגיה.
במאי 2004 נעצר קורץ על ידי ה-FBI בחשד לטרור ביולוגי. באותה שנה הוא הועמד לדין באשמת הפרת תקנות ובהונאת דואר, עברה שהעונש בגינה עלול להגיע עד עשרים שנות מאסר. במשך שנתיים ניסה צוות ההגנה של קורץ, ללא הצלחה, להביא לביטול ההאשמות אף שמועד למשפט טרם נקבע. בינתיים הצליח קורץ להמשיך בעבודתו עם האנסמבל לאמנות ביקורתית, והפיק ספר וסרט, The Marching Plague (המגפה הצועדת), העוסקים בנשק ביולוגי ובהגנה מפניו.
סרטי H+O (לנרט ואן אולדנברו ואדם האדז’י) ושותפיהם האמריקניים (ריץ’ פל, מייק בוננו ואנדי ביכלבאום) עוקבים אחר משפטו של קורץ למן הרגע שבו הורשה לשוב ולהיכנס לביתו לאחר שזה נסרק על ידי צוות משימה למלחמה נגד הטרור. הסרט מראה כיצד עבודת האנסמבל לאמנות ביקורתית מעוררת חשד מצד ממסד, המאמין שכל ”חובבן” העובד בביו-טכנולוגיה הוא טרוריסט בפוטנציה, ממסד המאמין שהמדע צריך להיות לא רק מוסדר, אלא אף מסווג על פי צורכי הביטחון של המדינה. האנסמבל לאמנות ביקורתית מאמין שמחקר וידע חייבים להיות חופשיים, על מנת לאפשר לאזרחים לגבש דעה עצמאית לגבי השימוש בביו-טכנולוגיה ונחיצותה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
לנרט ואן אולדנברו (Oldenborgh) יציג קטעים מסרטו, הנמצא בשלבי הפקה, על עבודתו ועל משפטו של סטיב קורץ, אחד ממקימי האנסמבל לאמנות ביקורתית (Critical Art Ensemble), הידוע בעבודתו החוקרת את הקשר שבין אמנות לבין ביו-טכנולוגיה.
במאי 2004 נעצר קורץ על ידי ה-FBI בחשד לטרור ביולוגי. באותה שנה הוא הועמד לדין באשמת הפרת תקנות ובהונאת דואר, עברה שהעונש בגינה עלול להגיע עד עשרים שנות מאסר. במשך שנתיים ניסה צוות ההגנה של קורץ, ללא הצלחה, להביא לביטול ההאשמות אף שמועד למשפט טרם נקבע. בינתיים הצליח קורץ להמשיך בעבודתו עם האנסמבל לאמנות ביקורתית, והפיק ספר וסרט, The Marching Plague (המגפה הצועדת), העוסקים בנשק ביולוגי ובהגנה מפניו.
סרטי H+O (לנרט ואן אולדנברו ואדם האדז’י) ושותפיהם האמריקניים (ריץ’ פל, מייק בוננו ואנדי ביכלבאום) עוקבים אחר משפטו של קורץ למן הרגע שבו הורשה לשוב ולהיכנס לביתו לאחר שזה נסרק על ידי צוות משימה למלחמה נגד הטרור. הסרט מראה כיצד עבודת האנסמבל לאמנות ביקורתית מעוררת חשד מצד ממסד, המאמין שכל ”חובבן” העובד בביו-טכנולוגיה הוא טרוריסט בפוטנציה, ממסד המאמין שהמדע צריך להיות לא רק מוסדר, אלא אף מסווג על פי צורכי הביטחון של המדינה. האנסמבל לאמנות ביקורתית מאמין שמחקר וידע חייבים להיות חופשיים, על מנת לאפשר לאזרחים לגבש דעה עצמאית לגבי השימוש בביו-טכנולוגיה ונחיצותה.