הנושאים והגיבורים בכל סרטיה של יסמילה זבניץ’, ביניהם שלושת הסרטים המוקרנים בתערוכה ההיסטוריה החלה משחקת בחיי, מתמקדים בלעדית בנשים, ובוחנים את הזיקות בין נשים לבין חוויות המלחמה – קשר טראומטי, שאותו שבה זבניץ’ ובוחנת, שבה ומאתגרת, בכל פעם מנקודת מבט חדשה.
בסרט Images from the Corner (דימויים מהפינה) מנסה זבניץ’ לראשונה לבטא את טראומת החוויה האישית שעברה. הסרט מתמקד בניסיון לאתר מידע על ילדה משכונת מגוריה של זבניץ’ שנפגעה במלחמה. זוהי חוויית המלחמה הראשונה של האמנית, וההתעמתות הישירה הראשונה שלה עם מוות ועם הרס, עם עובדת היותה בת תמותה. ישנו רגע בסרט זה המאשש את עמדת ה”מחבר” של זבניץ’ ואת האומץ שהיא מפגינה בבימוי סרטה. באחד השוטים היא עושה שימוש במצלמה נייחת על מנת לתעד קטע מן המדרכה הריקה, שעליה הוטלה באותו יום ארור בשנת 1992 חברתה ביליאנה, שספגה פגיעת פגז קטלנית.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
הנושאים והגיבורים בכל סרטיה של יסמילה זבניץ’, ביניהם שלושת הסרטים המוקרנים בתערוכה ההיסטוריה החלה משחקת בחיי, מתמקדים בלעדית בנשים, ובוחנים את הזיקות בין נשים לבין חוויות המלחמה – קשר טראומטי, שאותו שבה זבניץ’ ובוחנת, שבה ומאתגרת, בכל פעם מנקודת מבט חדשה.
בסרט Images from the Corner (דימויים מהפינה) מנסה זבניץ’ לראשונה לבטא את טראומת החוויה האישית שעברה. הסרט מתמקד בניסיון לאתר מידע על ילדה משכונת מגוריה של זבניץ’ שנפגעה במלחמה. זוהי חוויית המלחמה הראשונה של האמנית, וההתעמתות הישירה הראשונה שלה עם מוות ועם הרס, עם עובדת היותה בת תמותה. ישנו רגע בסרט זה המאשש את עמדת ה”מחבר” של זבניץ’ ואת האומץ שהיא מפגינה בבימוי סרטה. באחד השוטים היא עושה שימוש במצלמה נייחת על מנת לתעד קטע מן המדרכה הריקה, שעליה הוטלה באותו יום ארור בשנת 1992 חברתה ביליאנה, שספגה פגיעת פגז קטלנית.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס