הנושאים והגיבורים בכל סרטיה של יסמילה זבניץ’, ביניהם שלושת הסרטים המוקרנים בתערוכה ההיסטוריה החלה משחקת בחיי, מתמקדים בלעדית בנשים, ובוחנים את הזיקות בין נשים לבין חוויות המלחמה – קשר טראומטי, שאותו שבה זבניץ’ ובוחנת, שבה ומאתגרת, בכל פעם מנקודת מבט חדשה.
בסרט, Red Rubber Boots (מגפי גומי אדומים), עוקבת מצלמתה של זבניץ’ אחר צוות של מומחים לרפואה משפטית הפותחים קברי אחים בחיפוש אחר שרידי גופותיהם של קורבנות מלחמה. המצלמה מתמקדת באם צעירה, ששני ילדיה בחזקת נעדרים. ההליך בסרט זה זהה למתרחש ב-After, After, כאשר המצלמה מאתרת את הילדה שחוותה טראומה ומתחילה לעקוב אחריה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
הנושאים והגיבורים בכל סרטיה של יסמילה זבניץ’, ביניהם שלושת הסרטים המוקרנים בתערוכה ההיסטוריה החלה משחקת בחיי, מתמקדים בלעדית בנשים, ובוחנים את הזיקות בין נשים לבין חוויות המלחמה – קשר טראומטי, שאותו שבה זבניץ’ ובוחנת, שבה ומאתגרת, בכל פעם מנקודת מבט חדשה.
בסרט, Red Rubber Boots (מגפי גומי אדומים), עוקבת מצלמתה של זבניץ’ אחר צוות של מומחים לרפואה משפטית הפותחים קברי אחים בחיפוש אחר שרידי גופותיהם של קורבנות מלחמה. המצלמה מתמקדת באם צעירה, ששני ילדיה בחזקת נעדרים. ההליך בסרט זה זהה למתרחש ב-After, After, כאשר המצלמה מאתרת את הילדה שחוותה טראומה ומתחילה לעקוב אחריה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס