עבודתו של חנא פרח מצליבה בין מה שנמצא במקרה לבין מה שמיוצר בכוונה תחילה. כך למשל, בעבודה המקלט 5-1, 2007, בה התבקש פרח לפנות מקלט בבניין ולהכשירו לשימוש יומיומי רגיל. לאחר פינוי המקום, עת החל לשטוף ולנקות את החלל, התגלתה על אחד הקירות הכתובת ’פלסטין’ שכתב, ככל הנראה, אחד הפועלים הפלסטינים ששהו במקום.
במסגרת נסיבות הזמנת העבודה הראשונה, עבודת הניקוי והבנייה, טייח פרח את הקיר וצבע אותו בלבן, ובמקביל – צילם את תהליך העשייה על כל שלביו. במסגרת נסיבות הזמנת העבודה לתערוכה, כמו התחלפו היוצרות, והוא התבקש לחזור ולחשוף את הכתובת שהייתה על הקיר. בעצם היות העבודה מוצגת לצד עבודתו המשותפת עם דינה שוהם, בלוק, 2002, מקבלת העבודה משמעות מודגשת ומוקצנת, השבה ומעלה לדיון את סוגיית כוח העבודה, המאפיין את הבנייה בישראל, ואת העובדה שלא ניתן לנתק, לעקר ולהדחיק את הפוליטי מן המרחב הציבורי.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עבודתו של חנא פרח מצליבה בין מה שנמצא במקרה לבין מה שמיוצר בכוונה תחילה. כך למשל, בעבודה המקלט 5-1, 2007, בה התבקש פרח לפנות מקלט בבניין ולהכשירו לשימוש יומיומי רגיל. לאחר פינוי המקום, עת החל לשטוף ולנקות את החלל, התגלתה על אחד הקירות הכתובת ’פלסטין’ שכתב, ככל הנראה, אחד הפועלים הפלסטינים ששהו במקום.
במסגרת נסיבות הזמנת העבודה הראשונה, עבודת הניקוי והבנייה, טייח פרח את הקיר וצבע אותו בלבן, ובמקביל – צילם את תהליך העשייה על כל שלביו. במסגרת נסיבות הזמנת העבודה לתערוכה, כמו התחלפו היוצרות, והוא התבקש לחזור ולחשוף את הכתובת שהייתה על הקיר. בעצם היות העבודה מוצגת לצד עבודתו המשותפת עם דינה שוהם, בלוק, 2002, מקבלת העבודה משמעות מודגשת ומוקצנת, השבה ומעלה לדיון את סוגיית כוח העבודה, המאפיין את הבנייה בישראל, ואת העובדה שלא ניתן לנתק, לעקר ולהדחיק את הפוליטי מן המרחב הציבורי.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס