במיצב המדיה המקורי החדש של רומי אחיטוב, משקעי נוף, מעובד וידיאו אווירי של ירושלים וסביבותיה באופן דיגיטלי בזמן אמת. בנוף משובצים בתים מגוונים להפליא; עתיקים ומודרניים, מיוחסים ומרוששים, פולחניים ועירוניים, ערביים ויהודיים. תוך כדי שימוש בתנועת המצלמה לעיצובו מחדש של הנוף, מפרקת ומשנה המניפולציה האלגוריתמית את תכונותיו הפיזיות של המראה שנלכד ומבצעת החפצה (reification) סימבולית של המבט הסובייקטיבי הנשלח לעבר ארץ ידועת תהפוכות זו. הנוף הנבנה באופן סובייקטיבי בזמן אמת נוצר על-ידי תנועה ואיתה והצופה יכול לשנותו שוב ושוב כרצונו. הגיאוגרפיה שתכונותיה הפיזיות נשתנו עשויה להיתפש כמשקפת את התנודדותה של הטופוגרפיה הישראלית העכשווית בין האורבני לרוראלי – נוף שבו ההבחנות המבניות האופייניות בין ערים, פרוורים, כפרים והטבע מתמוססות כמדומה לעתים קרובות. (העבודה משקעי נוף היא אחת מסדרת עבודות שנוצרו באמצעות טכניקה צילומית של סריקת-חריץ (slit-scan) בשם Pixel Present שפיתח אחיטוב בשנת 1997-1998.)

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

משקעי נוף

במיצב המדיה המקורי החדש של רומי אחיטוב, משקעי נוף, מעובד וידיאו אווירי של ירושלים וסביבותיה באופן דיגיטלי בזמן אמת. בנוף משובצים בתים מגוונים להפליא; עתיקים ומודרניים, מיוחסים ומרוששים, פולחניים ועירוניים, ערביים ויהודיים. תוך כדי שימוש בתנועת המצלמה לעיצובו מחדש של הנוף, מפרקת ומשנה המניפולציה האלגוריתמית את תכונותיו הפיזיות של המראה שנלכד ומבצעת החפצה (reification) סימבולית של המבט הסובייקטיבי הנשלח לעבר ארץ ידועת תהפוכות זו. הנוף הנבנה באופן סובייקטיבי בזמן אמת נוצר על-ידי תנועה ואיתה והצופה יכול לשנותו שוב ושוב כרצונו. הגיאוגרפיה שתכונותיה הפיזיות נשתנו עשויה להיתפש כמשקפת את התנודדותה של הטופוגרפיה הישראלית העכשווית בין האורבני לרוראלי – נוף שבו ההבחנות המבניות האופייניות בין ערים, פרוורים, כפרים והטבע מתמוססות כמדומה לעתים קרובות. (העבודה משקעי נוף היא אחת מסדרת עבודות שנוצרו באמצעות טכניקה צילומית של סריקת-חריץ (slit-scan) בשם Pixel Present שפיתח אחיטוב בשנת 1997-1998.)

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

רומי אחיטוב- עבודות נבחרות 1997-2002
איל דנון