עבודת הווידיאו של יעל ברתנא, מלכי הגבעה, עוסקת בטקסי חניכה ואזרוח, בסמלים ובריטואלים הקשורים קשר הדוק למערכת הערכים של החברה ושל התרבות הישראלית. במהלך רגעי הצפייה הראשונים הולך הצופה שולל אחר יפי הדימויים המוצגים, ומוקסם מאיכותם ההיפר-ריאליסטית, הנראית בלתי ממשית משהו. אולם ככל שמתארכת הצפייה, מחלחלת בנו ההכרה כי אנו צופים בריטואל עמוס לעייפה באידיאלים של החברה הישראלית המודרנית. אחד מאלה הוא אידיאל ”היהודי החדש” כ”חלוץ” וכ”חייל-איכר”, שעוצב על ידי תנועת העבודה הציונית בשנות העשרים של המאה העשרים, וראה ב”יהודי החדש” כמי שנאבק, בעת ובעונה אחת, בקרקע, בערבים ובבורגנות, במטרה להפריח את השממה וליישב את המדבר. ייצוג זה חבר לאידיאל הרביזיוניסטי, שהדגיש התפתחות ורפורמה, של ”הג’נטלמן הלוחם”, ”הגיבור הנדיב והאכזר”, שהעיקרון המנחה אותו הוא ”למות או לכבוש את ההר”.
מס' קטלוג: 706, 621 / תיקיה: Bartana, Yael
מס' קטלוג: 681 / תיקיה: Montevideo
מס' קטלוג: 831 / תיקיה: History Started Playing with my Life
מס' קטלוג: 1916 / תיקיה: compiliation
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עבודת הווידיאו של יעל ברתנא, מלכי הגבעה, עוסקת בטקסי חניכה ואזרוח, בסמלים ובריטואלים הקשורים קשר הדוק למערכת הערכים של החברה ושל התרבות הישראלית. במהלך רגעי הצפייה הראשונים הולך הצופה שולל אחר יפי הדימויים המוצגים, ומוקסם מאיכותם ההיפר-ריאליסטית, הנראית בלתי ממשית משהו. אולם ככל שמתארכת הצפייה, מחלחלת בנו ההכרה כי אנו צופים בריטואל עמוס לעייפה באידיאלים של החברה הישראלית המודרנית. אחד מאלה הוא אידיאל ”היהודי החדש” כ”חלוץ” וכ”חייל-איכר”, שעוצב על ידי תנועת העבודה הציונית בשנות העשרים של המאה העשרים, וראה ב”יהודי החדש” כמי שנאבק, בעת ובעונה אחת, בקרקע, בערבים ובבורגנות, במטרה להפריח את השממה וליישב את המדבר. ייצוג זה חבר לאידיאל הרביזיוניסטי, שהדגיש התפתחות ורפורמה, של ”הג’נטלמן הלוחם”, ”הגיבור הנדיב והאכזר”, שהעיקרון המנחה אותו הוא ”למות או לכבוש את ההר”.
מס' קטלוג: 706, 621 / תיקיה: Bartana, Yael
מס' קטלוג: 681 / תיקיה: Montevideo
מס' קטלוג: 831 / תיקיה: History Started Playing with my Life
מס' קטלוג: 1916 / תיקיה: compiliation
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס