פיליפה סזאר נולדה ב-1975 באופורטו שבפורטוגל. היא חיה ועובדת בליסבון ובברלין. גוף עבודותיה של סזאר התפתח למחקר אודות הטבע האנושי וייצוגו מבעד לעדשת המצלמה (כשהיא מוסתרת או כשלא).
במהלך שהותה במרכז סזאר צילמה את העבודה "The Four Chambered Heart" שבה היא שזרה את סרטו של ז’אן רוש "The Human Pyramid" מ-1959, אל תוך ההקשר הישראלי העכשווי. הסרט של רוש הוא במילותיו "חוויה" שבין בדיון לבין תיעוד, שבה ביקש ליזום עימות בין שתי קבוצות של סטודנטים מחוף השנהב (קבוצה של סטודנטים שחורים וקבוצה של סטודנטים לבנים).
סזאר שמה עצמה במקומו של רוש- החוקר שמתעד במצלמה את התגובות והרגשות של דמויותיו ובודק האם זהו משחק או לא. במקום קבוצה של לבנים וקבוצה של שחורים, סזאר הפגישה בין קבוצה של סטודנטים ערבים ויהודים משלושה בתי ספר לקולנוע בישראל: מכללת אל מנאר בטייבה; החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב; המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר, שדרות.
לאחר שצפו בסרטו של רוש, הם דנים בחוויית הצפייה שלהם. הם דנים בתפקידו של הקולנוע, של הבמאי ושל כל תפקיד אחר ומפרקים אפילו את המנגנון הקולנועי שהם עצמם חלק ממנו, בעוד הם מציינים את ההבדלים בין החוויה אצל רוש לעומת החוויה אצל סזאר.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
פיליפה סזאר נולדה ב-1975 באופורטו שבפורטוגל. היא חיה ועובדת בליסבון ובברלין. גוף עבודותיה של סזאר התפתח למחקר אודות הטבע האנושי וייצוגו מבעד לעדשת המצלמה (כשהיא מוסתרת או כשלא).
במהלך שהותה במרכז סזאר צילמה את העבודה "The Four Chambered Heart" שבה היא שזרה את סרטו של ז’אן רוש "The Human Pyramid" מ-1959, אל תוך ההקשר הישראלי העכשווי. הסרט של רוש הוא במילותיו "חוויה" שבין בדיון לבין תיעוד, שבה ביקש ליזום עימות בין שתי קבוצות של סטודנטים מחוף השנהב (קבוצה של סטודנטים שחורים וקבוצה של סטודנטים לבנים).
סזאר שמה עצמה במקומו של רוש- החוקר שמתעד במצלמה את התגובות והרגשות של דמויותיו ובודק האם זהו משחק או לא. במקום קבוצה של לבנים וקבוצה של שחורים, סזאר הפגישה בין קבוצה של סטודנטים ערבים ויהודים משלושה בתי ספר לקולנוע בישראל: מכללת אל מנאר בטייבה; החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב; המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללת ספיר, שדרות.
לאחר שצפו בסרטו של רוש, הם דנים בחוויית הצפייה שלהם. הם דנים בתפקידו של הקולנוע, של הבמאי ושל כל תפקיד אחר ומפרקים אפילו את המנגנון הקולנועי שהם עצמם חלק ממנו, בעוד הם מציינים את ההבדלים בין החוויה אצל רוש לעומת החוויה אצל סזאר.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס