הפרויקט התובעני חילופי זמן של האמן המקסיקאי חוזה אנטוניו וגה מקוטלה מדגיש את אופיו הגמיש, הסובייקטיבי והבלתי מאולף של הזמן. במהלך ארבע שנים ביקר האמן פעם בשבוע באחד מבתי הכלא המסוכנים ביותר במקסיקו סיטי, התיידד עם אסירים הכלואים בהם לתקופות ארוכות והציע להם עסקת חליפין: הם ביקשו ממנו לבצע למענם משימה מחוץ לכלא ובתמורה הוא ביקש מהם לבצע פעולה יצירתית בין כתליו. התנאי היחיד לעסקה היה ששתי הפעולות יתבצעו במקביל, במסגרת זמן משותפת. חילופי הזמן ההדדיים הפכו עד מהרה לאקט אינטימי ומחייב. לדוגמה, באחד מחילופי הזמן המוצגים בתערוכה, אסיר ושמו פרננדו ביקש מהאמן לחגוג עם אמו את יום הולדתה. בתמורה ביקש האמן מפרננדו לסמן את כל הצלקות שעל גופו ולכתוב לצדן הסבר קצר על הנסיבות שהביאו להיווצרותן. העבודה חילופי זמן עוקפת את גדרות הכלא, האתר שמסמל יותר מכל את משטור המרחב, באמצעות יצירה של כלכלת זמן אלטרנטיבית. כלכלה זו, שאינה כפופה לחומות, גדרות וסורגים, מאפשרת פעולה שהיא פוליטית ואינטימית בעת ובעונה אחת.

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

חילופי זמן

הפרויקט התובעני חילופי זמן של האמן המקסיקאי חוזה אנטוניו וגה מקוטלה מדגיש את אופיו הגמיש, הסובייקטיבי והבלתי מאולף של הזמן. במהלך ארבע שנים ביקר האמן פעם בשבוע באחד מבתי הכלא המסוכנים ביותר במקסיקו סיטי, התיידד עם אסירים הכלואים בהם לתקופות ארוכות והציע להם עסקת חליפין: הם ביקשו ממנו לבצע למענם משימה מחוץ לכלא ובתמורה הוא ביקש מהם לבצע פעולה יצירתית בין כתליו. התנאי היחיד לעסקה היה ששתי הפעולות יתבצעו במקביל, במסגרת זמן משותפת. חילופי הזמן ההדדיים הפכו עד מהרה לאקט אינטימי ומחייב. לדוגמה, באחד מחילופי הזמן המוצגים בתערוכה, אסיר ושמו פרננדו ביקש מהאמן לחגוג עם אמו את יום הולדתה. בתמורה ביקש האמן מפרננדו לסמן את כל הצלקות שעל גופו ולכתוב לצדן הסבר קצר על הנסיבות שהביאו להיווצרותן. העבודה חילופי זמן עוקפת את גדרות הכלא, האתר שמסמל יותר מכל את משטור המרחב, באמצעות יצירה של כלכלת זמן אלטרנטיבית. כלכלה זו, שאינה כפופה לחומות, גדרות וסורגים, מאפשרת פעולה שהיא פוליטית ואינטימית בעת ובעונה אחת.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס