הביטוי "דיאלוג פנימי" מקבל משמעות חדשה בעבודתו של האמן הקרואטי דליבור מרטיניז. בשנת 1978, כשהיה בן 31, הקליט האמן את עצמו שואל 22 שאלות במתכונת של ראיון טלוויזיוני. 32 שנים מאוחר יותר, בשנת 2010, במסגרת תוכנית בערוץ הציבורי של הטלוויזיה הקרואטית ומול קהל באולפן, השיב מרטיניז על השאלות שהציג בפניו האני הצעיר שלו. מרטיניז, מחלוצי אמנות הווידיאו במזרח-אירופה ומן הראשונים שהדגישו את המימד החומרי של אמנות זו, משתמש בכוחו של הווידיאו כדי לטייל בזמן ולהתעמת עם דליבור מרטיניז הצעיר והמבוגר גם יחד. העבודה מאתגרת תפישות זמן מושרשות בדבר "התפתחות האני" ו"משך החיים", ונושאת אופי כמעט נבואי בכל הקשור לחשיבות של התיעוד העצמי בתרבות הפופולרית היום ולמקום המרכזי שתופסת תקשורת ההמונים בהבניית הסובייקט. לפני חודשים מעטים, ב-27 במרץ 2013, הקליט מרטיניז סדרת שאלות נוספת, המיועדת לדליבור מרטיניז בשנת 2077. הישות המיועדת לענות על השאלות היא מודל מונפש של אישיותו של דליבור, העונה לשם DM:2077.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
הביטוי "דיאלוג פנימי" מקבל משמעות חדשה בעבודתו של האמן הקרואטי דליבור מרטיניז. בשנת 1978, כשהיה בן 31, הקליט האמן את עצמו שואל 22 שאלות במתכונת של ראיון טלוויזיוני. 32 שנים מאוחר יותר, בשנת 2010, במסגרת תוכנית בערוץ הציבורי של הטלוויזיה הקרואטית ומול קהל באולפן, השיב מרטיניז על השאלות שהציג בפניו האני הצעיר שלו. מרטיניז, מחלוצי אמנות הווידיאו במזרח-אירופה ומן הראשונים שהדגישו את המימד החומרי של אמנות זו, משתמש בכוחו של הווידיאו כדי לטייל בזמן ולהתעמת עם דליבור מרטיניז הצעיר והמבוגר גם יחד. העבודה מאתגרת תפישות זמן מושרשות בדבר "התפתחות האני" ו"משך החיים", ונושאת אופי כמעט נבואי בכל הקשור לחשיבות של התיעוד העצמי בתרבות הפופולרית היום ולמקום המרכזי שתופסת תקשורת ההמונים בהבניית הסובייקט. לפני חודשים מעטים, ב-27 במרץ 2013, הקליט מרטיניז סדרת שאלות נוספת, המיועדת לדליבור מרטיניז בשנת 2077. הישות המיועדת לענות על השאלות היא מודל מונפש של אישיותו של דליבור, העונה לשם DM:2077.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס