סניה איבקוביץ’ היא חלוצה בתחומי אמנות המיצב, האמנות הפמיניסטית ואמנות הווידיאו. עבודתה משולש היא חלק בלתי נפרד מן הקאנון של האמנות העכשווית, ומוצגת בישראל לראשונה. ב-10 במאי 1979 התקיים בעיר זאגרב מצעד צבאי לכבוד שליט יוגוסלביה דאז, טיטו. דיירי הרחוב שבו עבר המצעד התבקשו להריע לשליט, ולעשות זאת לצדי הכביש ממש, לא ממרפסות בתיהם. איבקוביץ’, בתגובה, יצאה למרפסת בזמן המצעד, לגמה ויסקי, קראה ספר ודימתה תנועות אוננות. כעבור 18 דקות, בעקבות דיווח של תצפיתן שעמד על גג בניין סמוך, דפקו השוטרים על דלת דירתה וביקשו ממנה לעזוב את המרפסת. שלושת הצילומים המרכיבים את המיצב משולש, כמו גם הטקסט התיאורי הקצר שפירסמה האמנית, הם עדות לרגע חטוף של התנגדות: התנגדות לא רק לשלטון הקומוניסטי ביוגוסלביה של אותם ימים ולמקומה של האמנית כאשה בסיטואציה הצבאית, אלא גם לאופני הפיקוח והשליטה המתקיימים בכל סדר חברתי. כנגד משטור הזמן והמרחב הלאומי הציבה איבקוביץ’ פעולה אינטימית ופרטית, המקבלת את תוקפה הפוליטי באמצעות תיעודה והנכחתה כיצירת אמנות במרחב הציבורי.

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

משולש

סניה איבקוביץ’ היא חלוצה בתחומי אמנות המיצב, האמנות הפמיניסטית ואמנות הווידיאו. עבודתה משולש היא חלק בלתי נפרד מן הקאנון של האמנות העכשווית, ומוצגת בישראל לראשונה. ב-10 במאי 1979 התקיים בעיר זאגרב מצעד צבאי לכבוד שליט יוגוסלביה דאז, טיטו. דיירי הרחוב שבו עבר המצעד התבקשו להריע לשליט, ולעשות זאת לצדי הכביש ממש, לא ממרפסות בתיהם. איבקוביץ’, בתגובה, יצאה למרפסת בזמן המצעד, לגמה ויסקי, קראה ספר ודימתה תנועות אוננות. כעבור 18 דקות, בעקבות דיווח של תצפיתן שעמד על גג בניין סמוך, דפקו השוטרים על דלת דירתה וביקשו ממנה לעזוב את המרפסת. שלושת הצילומים המרכיבים את המיצב משולש, כמו גם הטקסט התיאורי הקצר שפירסמה האמנית, הם עדות לרגע חטוף של התנגדות: התנגדות לא רק לשלטון הקומוניסטי ביוגוסלביה של אותם ימים ולמקומה של האמנית כאשה בסיטואציה הצבאית, אלא גם לאופני הפיקוח והשליטה המתקיימים בכל סדר חברתי. כנגד משטור הזמן והמרחב הלאומי הציבה איבקוביץ’ פעולה אינטימית ופרטית, המקבלת את תוקפה הפוליטי באמצעות תיעודה והנכחתה כיצירת אמנות במרחב הציבורי.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס