עבודה זו מורכבת משתי קוביות ברזל פשוטות, זהות בגודלן ובצורתן. אלא שהזהות שטחית בלבד. למעשה, הקוביות הפוכות: במהלך הכנת העבודה, האחת הוטענה באנרגיה חיובית והפכה לרכז של טוב – ואילו השנייה קוללה, הוטענה בשלילי ונעשתה פקעת של רוע. את ההטענה באנרגיה רוחנית ביצעה טובה אטס, מתקשרת בכירה.

הקוביות שנעשו לגילומי "הטוב" ו"הרע" מוצגות בחלל התצוגה לצד תיעוד של תהליך הטעינה. ההבדל ביניהן אינו גלוי לעין. שני המונומנטים הסינגולריים מכילים את המיוצג באמצעותם. העבודה היא ניסיון לכלוא בתוך קובייה יותר מכפי שבכוחה להכיל – לטעון אותה בסובייקטיביות אנושית; לנסות לתפוס את ה"כל"; לנסוך באובייקט פשר כולל ומובן חובק-כל. בתוך כך עולה גם שאלה באשר לאופן שבו ההיסטוריה הפרטית של דבר-מה משתקפת בו, ולצדה תהייה באשר לכוחו של אובייקט להנכיח ערכים, רעיונות ומעשים שקיומם אינו גשמי.

 
תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

שני מטילים

עבודה זו מורכבת משתי קוביות ברזל פשוטות, זהות בגודלן ובצורתן. אלא שהזהות שטחית בלבד. למעשה, הקוביות הפוכות: במהלך הכנת העבודה, האחת הוטענה באנרגיה חיובית והפכה לרכז של טוב – ואילו השנייה קוללה, הוטענה בשלילי ונעשתה פקעת של רוע. את ההטענה באנרגיה רוחנית ביצעה טובה אטס, מתקשרת בכירה.

הקוביות שנעשו לגילומי "הטוב" ו"הרע" מוצגות בחלל התצוגה לצד תיעוד של תהליך הטעינה. ההבדל ביניהן אינו גלוי לעין. שני המונומנטים הסינגולריים מכילים את המיוצג באמצעותם. העבודה היא ניסיון לכלוא בתוך קובייה יותר מכפי שבכוחה להכיל – לטעון אותה בסובייקטיביות אנושית; לנסות לתפוס את ה"כל"; לנסוך באובייקט פשר כולל ומובן חובק-כל. בתוך כך עולה גם שאלה באשר לאופן שבו ההיסטוריה הפרטית של דבר-מה משתקפת בו, ולצדה תהייה באשר לכוחו של אובייקט להנכיח ערכים, רעיונות ומעשים שקיומם אינו גשמי.

 

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס