ביום שלישי ה-26/11 תתארח במרכז לאמנות דיגיטלית אלנקה גרגוריץ’, מנהלת ואוצרת הגלריה העירונית בלובליאנה, סלובניה. בשנתיים האחרונות מתקיימת תוכנית חילופי אמנים בין המרכז לאמנות דיגיטלית לגלריה שבניהולה. גרגוריץ’ תציג את הגלריה ותתמקד בתערוכה Amuse me שאצרה, העוסקת בשאלה כיצד טלוויזיה יוצרת את תפישתנו בעולם. לדבריה יגיב ויאיר ד"ר נועם יורן, פילוסוף וחוקר תרבות פופולארית. המפגש יתחיל בשעה 18:00 ויערך כשעתיים.
נקודת המוצא של הדיון היא הצעתו הבסיסית של ניל פוסטמן בספרו "בידור עד מוות" – האפשרות שהאקסלי, ולא אורוול, צדק. במקום האח הגדול של אורוול, המטאפורה של האקסלי לשליטה הטוטאלית, הצנזורה וחולשתו של האינדיבידואל, היא גודש המידע, ההופך אנשים לצרכנים פסיביים של אינפורמציה וגורם להם בסופו של דבר לא לחשוב באופן עצמאי.
המפגש יערך באנגלית.
הכניסה חופשית!
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ביום שלישי ה-26/11 תתארח במרכז לאמנות דיגיטלית אלנקה גרגוריץ’, מנהלת ואוצרת הגלריה העירונית בלובליאנה, סלובניה. בשנתיים האחרונות מתקיימת תוכנית חילופי אמנים בין המרכז לאמנות דיגיטלית לגלריה שבניהולה. גרגוריץ’ תציג את הגלריה ותתמקד בתערוכה Amuse me שאצרה, העוסקת בשאלה כיצד טלוויזיה יוצרת את תפישתנו בעולם. לדבריה יגיב ויאיר ד"ר נועם יורן, פילוסוף וחוקר תרבות פופולארית. המפגש יתחיל בשעה 18:00 ויערך כשעתיים.
נקודת המוצא של הדיון היא הצעתו הבסיסית של ניל פוסטמן בספרו "בידור עד מוות" – האפשרות שהאקסלי, ולא אורוול, צדק. במקום האח הגדול של אורוול, המטאפורה של האקסלי לשליטה הטוטאלית, הצנזורה וחולשתו של האינדיבידואל, היא גודש המידע, ההופך אנשים לצרכנים פסיביים של אינפורמציה וגורם להם בסופו של דבר לא לחשוב באופן עצמאי.
המפגש יערך באנגלית.
הכניסה חופשית!
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס