2012 | הדפסים דיגיטליים

בסיפורי העמים היה מקום למסורות מטריארכליות, שנעלמו כליל עם הופעת המעשיות. מסורת המעשייה הרי פטריארכלית במפגיע, ומקומן של הנשים מוגבל בה מראש בטווח צר של אפשרויות גם כאשר הן עצמן גיבורות הסיפור. גלגולן המודרני של המעשיות בגרסאות דיסני השונות צמצם את הדמויות הנשיות אף יותר, והותיר לנו שני ארכיטיפים: הגיבורה הצעירה, יפה בתולית ומתוקה, אשר נופלת קורבן לכוחות אפלים ויש להצילה, ומולה המכשפה, אם פאלית ומסרסת, אקטיבית, מרושעת ונקמנית, הרודפת את הנעורים עצמם. למעשה, שני הארכיטיפים הללו הם שני צדדיה של אותה דמות; שלגיה וסינדרלה עתידות להתבגר ולהפוך לנשים מרירות, שיכלו את חמתן בבנותיהן.

טליה לינק לוקחת אלמנטים קיימים, דימויים שהיא אוספת מהרשת, ממחזרת ועורכת אותם במסגרת חוקיה של המעשייה – כדי לייצר מעשייה משלה. סדרת המכשפות שלה מציגה אבטיפוס נשי חדש, הרותם את החוקיות הפטריאכלית למאבק בה עצמה. כל אחת מן הדמויות מורכבת מבנק דימויים עצום, ובו פרגמנטים מתרבויות, דתות, ולאומים שונים, מתוך תביעה לדימוי נשי חדש.

תערוכות ופרויקטים (2001-2022)
ארכיונים

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

מכשפות

2012 | הדפסים דיגיטליים

בסיפורי העמים היה מקום למסורות מטריארכליות, שנעלמו כליל עם הופעת המעשיות. מסורת המעשייה הרי פטריארכלית במפגיע, ומקומן של הנשים מוגבל בה מראש בטווח צר של אפשרויות גם כאשר הן עצמן גיבורות הסיפור. גלגולן המודרני של המעשיות בגרסאות דיסני השונות צמצם את הדמויות הנשיות אף יותר, והותיר לנו שני ארכיטיפים: הגיבורה הצעירה, יפה בתולית ומתוקה, אשר נופלת קורבן לכוחות אפלים ויש להצילה, ומולה המכשפה, אם פאלית ומסרסת, אקטיבית, מרושעת ונקמנית, הרודפת את הנעורים עצמם. למעשה, שני הארכיטיפים הללו הם שני צדדיה של אותה דמות; שלגיה וסינדרלה עתידות להתבגר ולהפוך לנשים מרירות, שיכלו את חמתן בבנותיהן.

טליה לינק לוקחת אלמנטים קיימים, דימויים שהיא אוספת מהרשת, ממחזרת ועורכת אותם במסגרת חוקיה של המעשייה – כדי לייצר מעשייה משלה. סדרת המכשפות שלה מציגה אבטיפוס נשי חדש, הרותם את החוקיות הפטריאכלית למאבק בה עצמה. כל אחת מן הדמויות מורכבת מבנק דימויים עצום, ובו פרגמנטים מתרבויות, דתות, ולאומים שונים, מתוך תביעה לדימוי נשי חדש.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס