2010
"Versions" הוא פרויקט מתמשך של האמן אוליבר לאריק: אוסף אקלקטי של צורות שהופעותיהן חוזרות ונשנות, דימויים שונים מלוּוים בפסקול בעל אופי דוקומנטרי. מקטע אנימציה מתוך גרסת דיסני ל"פו הדב" מוצב לצד מקטע מ"ספר הג’ונגל", והצבתם זה לצד זה חושפת בפנינו את השימוש-מחדש שמכונת הדימויים של דיסני עושה באנימציה: מוגלי כהה העור וכריסטופר רובין בהיר העור מבצעים בדיוק אותן פעולות בחלל, ומבוססים על אותו עוגן אנימציה.
בתצלום מעובד של ניסוי טילי שיהאב איראניים, שהפיצו משמרות המהפכה לגופי תקשורת בעולם בשנת 2008, נראים ארבעה טילים המשוגרים בו בזמן. למעשה, בניסוי שוגרו שלושה טילים בלבד, והרביעי נוסף לתצלום באמצעות תוכנת פוטושופ. ברשת צצו אז כמעט מיד עוד ועוד תמונות של שיגורי טילים, וריאציות על תמונת השיגור ה"מקורית", והן נאספות בקפידה ומוצגות בעבודה זו אחר זו.
גוף העבודות של לאריק נע בתחומי הפוטנציאל של העתק, שכפול לא חוקי ורמיקס, ובוחן את תפקידם בהיווצרותן של תרבויות היסטוריות ועכשוויות. הוא מציג שכבות של אובייקטים שהופקעו לצרכים שונים, נע בין עבר להווה ובין האותנטי לבין הזיוף, ההשתקפות והסידור המחודש של המקור, ועושה זאת באופן מטשטש גבולות המאיים על תפישת עצם קיומו של מקור.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
2010
"Versions" הוא פרויקט מתמשך של האמן אוליבר לאריק: אוסף אקלקטי של צורות שהופעותיהן חוזרות ונשנות, דימויים שונים מלוּוים בפסקול בעל אופי דוקומנטרי. מקטע אנימציה מתוך גרסת דיסני ל"פו הדב" מוצב לצד מקטע מ"ספר הג’ונגל", והצבתם זה לצד זה חושפת בפנינו את השימוש-מחדש שמכונת הדימויים של דיסני עושה באנימציה: מוגלי כהה העור וכריסטופר רובין בהיר העור מבצעים בדיוק אותן פעולות בחלל, ומבוססים על אותו עוגן אנימציה.
בתצלום מעובד של ניסוי טילי שיהאב איראניים, שהפיצו משמרות המהפכה לגופי תקשורת בעולם בשנת 2008, נראים ארבעה טילים המשוגרים בו בזמן. למעשה, בניסוי שוגרו שלושה טילים בלבד, והרביעי נוסף לתצלום באמצעות תוכנת פוטושופ. ברשת צצו אז כמעט מיד עוד ועוד תמונות של שיגורי טילים, וריאציות על תמונת השיגור ה"מקורית", והן נאספות בקפידה ומוצגות בעבודה זו אחר זו.
גוף העבודות של לאריק נע בתחומי הפוטנציאל של העתק, שכפול לא חוקי ורמיקס, ובוחן את תפקידם בהיווצרותן של תרבויות היסטוריות ועכשוויות. הוא מציג שכבות של אובייקטים שהופקעו לצרכים שונים, נע בין עבר להווה ובין האותנטי לבין הזיוף, ההשתקפות והסידור המחודש של המקור, ועושה זאת באופן מטשטש גבולות המאיים על תפישת עצם קיומו של מקור.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס