ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
מיצב הווידיאו "כימיה מצרית" (2012), של האמנית השווייצרית אורסולה ביימן, מבוסס על תיעוד וידיאו בשטח ועל דגימות מים שנאספו מאתרים שונים לאורך הנילוס. העבודה עוסקת בפרויקטים של הנדסת מים ושל פיתוח המדבר ובוחנת את התנאים ההידראוליים, החברתיים והכימיים של הקרקע והמים במצרים. המים נוגעים בתחומים שונים, ובהם הפוליטיקה של השימוש בקרקע, יבולים לייצוא, תעשיות הדשנים, איגודי חקלאים ואנרגיה הידרואלקטרית. הם הזרם התת־קרקעי שמקשר בין פעילויות פוליטיות ולא פוליטיות המרכיבות את החיים במצרים. הנרטיב התת־מימי, שנשען על תפיסה תיאורטית ומעשית של כימיה כמערכת של קשרים פנימיים, מתאר את העלילות השונות שגורמים אורגניים, חברתיים וטכנולוגיים מעורבים בהן והן מתרחשות כיום בסביבות הנילוס. העבודה מתייחסת לשינויי החומר העדינים המתחוללים תדיר ככוח מכריע המשפיע על הבניית המציאות הקונקרטית והפוליטית שלנו ומציב את העניין המדעי, את עבודת השטח ואת תיעוד הווידיאו כפרקטיקות שמייצרות מציאות.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
מיצב הווידיאו "כימיה מצרית" (2012), של האמנית השווייצרית אורסולה ביימן, מבוסס על תיעוד וידיאו בשטח ועל דגימות מים שנאספו מאתרים שונים לאורך הנילוס. העבודה עוסקת בפרויקטים של הנדסת מים ושל פיתוח המדבר ובוחנת את התנאים ההידראוליים, החברתיים והכימיים של הקרקע והמים במצרים. המים נוגעים בתחומים שונים, ובהם הפוליטיקה של השימוש בקרקע, יבולים לייצוא, תעשיות הדשנים, איגודי חקלאים ואנרגיה הידרואלקטרית. הם הזרם התת־קרקעי שמקשר בין פעילויות פוליטיות ולא פוליטיות המרכיבות את החיים במצרים. הנרטיב התת־מימי, שנשען על תפיסה תיאורטית ומעשית של כימיה כמערכת של קשרים פנימיים, מתאר את העלילות השונות שגורמים אורגניים, חברתיים וטכנולוגיים מעורבים בהן והן מתרחשות כיום בסביבות הנילוס. העבודה מתייחסת לשינויי החומר העדינים המתחוללים תדיר ככוח מכריע המשפיע על הבניית המציאות הקונקרטית והפוליטית שלנו ומציב את העניין המדעי, את עבודת השטח ואת תיעוד הווידיאו כפרקטיקות שמייצרות מציאות.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס