פרויקט לאומי אחר, לא פחות דרמטי, המפריד בין חלקי הארץ וקוטע את רצף התנועה האנושית במרחב, מתגלה כחסר ערך למעברם של המים. הציור "נחל קדרון" של איתי רווה מתאר את המפגש בין נחל קדרון לגדר ההפרדה בגבולה המזרחי של ירושלים. הנחל, שראשיתו בלבה העתיק של העיר וסופו בים המלח, הוא נחל אכזב שבעשרות השנים האחרונות זורם בו ביוב גולמי ולא מטופל מרחבי מזרח ירושלים. במרכז הציור מתואר המפגש בין שני הצירים – הנחל העובר ממערב למזרח והגדר המתפרשת מצפון לדרום. שני הצירים מודחקים מהתודעה, נסתרים מהעין ככל שניתן. הציור הוא בבחינת הצצה למפגש הקטן והאנטי־קליימקסי אך המאוד אמיתי של שני הכוחות העצומים האלה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
פרויקט לאומי אחר, לא פחות דרמטי, המפריד בין חלקי הארץ וקוטע את רצף התנועה האנושית במרחב, מתגלה כחסר ערך למעברם של המים. הציור "נחל קדרון" של איתי רווה מתאר את המפגש בין נחל קדרון לגדר ההפרדה בגבולה המזרחי של ירושלים. הנחל, שראשיתו בלבה העתיק של העיר וסופו בים המלח, הוא נחל אכזב שבעשרות השנים האחרונות זורם בו ביוב גולמי ולא מטופל מרחבי מזרח ירושלים. במרכז הציור מתואר המפגש בין שני הצירים – הנחל העובר ממערב למזרח והגדר המתפרשת מצפון לדרום. שני הצירים מודחקים מהתודעה, נסתרים מהעין ככל שניתן. הציור הוא בבחינת הצצה למפגש הקטן והאנטי־קליימקסי אך המאוד אמיתי של שני הכוחות העצומים האלה.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס