זכויות אדם (ולא רק אדם) והקרבתן למען חקר החלל נמצאות גם במוקד עבודת הווידיאו של מאשה גודובנאיה (רוסיה) אודות לייקה, הכלבה הראשונה בחלל. לייקה בדמות של רוח רפאים מספרת לצופים על מעשיה ההירואיים וההקרבה שעשתה. סיפורה המסופר בצורת מכתב, אינו קורא לנקמה או פיצוי. הוא מסמך של חיים אשר נחשבו בזמנו כבלתי חשובים וברי הריגה בחסות אסטרטגיות אנושיות של שליטה וכיבוש.
מאשה גודובנאיה היא אמנית פלסטית, יוצרת קולנוע נסיוני וחוקרת פמיניסטית-קווירית, אשר נולדה במוסקבה, רוסיה. הגישה האמנותית של מאשה מתייחסת לעבודת אמנות כאל מחקר אמנותי ופעולה קולקטיבית, ומסתמכת על שילובי גישות מתחומים שונים, כדוגמת תיאוריית הדימוי הנע, קולנוע ניסיוני, מסורת וידאו של "עשה זאת בעצמך" , מדעי החברה, תיאוריה קווירית, מתודולוגיות דה-קולוניאליות ואמנות עכשווית.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
זכויות אדם (ולא רק אדם) והקרבתן למען חקר החלל נמצאות גם במוקד עבודת הווידיאו של מאשה גודובנאיה (רוסיה) אודות לייקה, הכלבה הראשונה בחלל. לייקה בדמות של רוח רפאים מספרת לצופים על מעשיה ההירואיים וההקרבה שעשתה. סיפורה המסופר בצורת מכתב, אינו קורא לנקמה או פיצוי. הוא מסמך של חיים אשר נחשבו בזמנו כבלתי חשובים וברי הריגה בחסות אסטרטגיות אנושיות של שליטה וכיבוש.
מאשה גודובנאיה היא אמנית פלסטית, יוצרת קולנוע נסיוני וחוקרת פמיניסטית-קווירית, אשר נולדה במוסקבה, רוסיה. הגישה האמנותית של מאשה מתייחסת לעבודת אמנות כאל מחקר אמנותי ופעולה קולקטיבית, ומסתמכת על שילובי גישות מתחומים שונים, כדוגמת תיאוריית הדימוי הנע, קולנוע ניסיוני, מסורת וידאו של "עשה זאת בעצמך" , מדעי החברה, תיאוריה קווירית, מתודולוגיות דה-קולוניאליות ואמנות עכשווית.
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס