עזרא אוריון (1934–2015) נולד בקיבוץ בית אלפא וגדל בקיבוץ רמת יוחנן. בתחילת שנות החמישים למד בבצלאל ובמחצית השנייה של שנות השישים המשיך את לימודיו בסנט מרטינס וברויאל קולג' בלונדון. עם חזרתו לישראל, בשנת 1967, עבר להתגורר במדרשת שדה בוקר. שם הקים את הגלריה לפיסול מדברי, לימד ויצר עד ראשית שנות האלפיים. לצד עבודת הפיסול היה אוריון משורר והוגה דעות, וכן ייסד וערך את כתב העת סביבות.
בתקופת לימודיו התמקד אוריון בפיסול בברזל ואבן בגדלים המותאמים לגלריה, אך לאחר סיום לימודיו והמעבר לשדה בוקר החל לחשוב על פיסול שאינו מוגבל עוד למידותיהם של הגלריה והמרחב העירוני: פיסול שיעטוף את הצופה, יכיל אותו ויחולל בו חוויה רוחנית קיומית. מרגע זה ואילך החל אוריון לייצר סיטואציות, רגעים וסביבות האמורים לשמש "אתרי שיגור" לתודעה האנושית. השאיפה לייצר חוויה המעמידה את האדם מול הנשגב והיקומי היתה להיגיון החותך ומתעצם לאורך יצירתו של אוריון. שדה הפעולה שלו עבר למרחב המדברי, לתנועות ולשינויים בפני כדור הארץ, ובהמשך לחלל החיצון.
בשנת 2016, כשנה לאחר פטירתו של אוריון הוצגה במרכז לאמנות דיגיטלית התערוכה "אתרי שיגור" באוצרותם של אודי אדלמן ויעל מסר ובמסגרת פעילות המכון לנוכחת ציבורית. תערוכה זו סקרה את התפתחותו היצירתית של אוריון החל בשלב הפיסול האדריכלי, עבור בפיסול הטקטוני ובפרויקט מאדים, וכלה בפיסול הבין-גלקטי. בעקבות התערוכה הוחלט יחד עם משפחתו של אוריון על איסוף והנגשה של כלל חומרי העזבון הכוללים תוכניות, סקיצות, הצעות, התכתבויות ורישומים. הצלת העיזבון נעשתה בתמיכה הנדיבה של מפעל הפיס.
אוסף עזרא אוריון סודר באופן תמתי, כאשר רשימת הנושאים מובאת ברשימת הלינקים שבעמוד זה מימין, בכל אחד מהעמודים תוכלו למצוא סריקות מלאות של כל הפריטים. האוסף נסרק באופן גורף והועלה לאתר למעט חומרים שאינם יכולים להיות נגישים לקהל הרחב מטעמי צנעת הפרט וזכויות יוצרים. רשימת הקטלוג המלאה מופיעה בתחתית העמוד בה ניתן לראות את כלל החומרים שקיימים בארכיון לפי מיקומם הפיזי בו. לעיון בחומרי המקור יש ליצור קשר איתנו קשר דרך archive@digitalartlab.org.il
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עזרא אוריון (1934–2015) נולד בקיבוץ בית אלפא וגדל בקיבוץ רמת יוחנן. בתחילת שנות החמישים למד בבצלאל ובמחצית השנייה של שנות השישים המשיך את לימודיו בסנט מרטינס וברויאל קולג' בלונדון. עם חזרתו לישראל, בשנת 1967, עבר להתגורר במדרשת שדה בוקר. שם הקים את הגלריה לפיסול מדברי, לימד ויצר עד ראשית שנות האלפיים. לצד עבודת הפיסול היה אוריון משורר והוגה דעות, וכן ייסד וערך את כתב העת סביבות.
בתקופת לימודיו התמקד אוריון בפיסול בברזל ואבן בגדלים המותאמים לגלריה, אך לאחר סיום לימודיו והמעבר לשדה בוקר החל לחשוב על פיסול שאינו מוגבל עוד למידותיהם של הגלריה והמרחב העירוני: פיסול שיעטוף את הצופה, יכיל אותו ויחולל בו חוויה רוחנית קיומית. מרגע זה ואילך החל אוריון לייצר סיטואציות, רגעים וסביבות האמורים לשמש "אתרי שיגור" לתודעה האנושית. השאיפה לייצר חוויה המעמידה את האדם מול הנשגב והיקומי היתה להיגיון החותך ומתעצם לאורך יצירתו של אוריון. שדה הפעולה שלו עבר למרחב המדברי, לתנועות ולשינויים בפני כדור הארץ, ובהמשך לחלל החיצון.
בשנת 2016, כשנה לאחר פטירתו של אוריון הוצגה במרכז לאמנות דיגיטלית התערוכה "אתרי שיגור" באוצרותם של אודי אדלמן ויעל מסר ובמסגרת פעילות המכון לנוכחת ציבורית. תערוכה זו סקרה את התפתחותו היצירתית של אוריון החל בשלב הפיסול האדריכלי, עבור בפיסול הטקטוני ובפרויקט מאדים, וכלה בפיסול הבין-גלקטי. בעקבות התערוכה הוחלט יחד עם משפחתו של אוריון על איסוף והנגשה של כלל חומרי העזבון הכוללים תוכניות, סקיצות, הצעות, התכתבויות ורישומים. הצלת העיזבון נעשתה בתמיכה הנדיבה של מפעל הפיס.
אוסף עזרא אוריון סודר באופן תמתי, כאשר רשימת הנושאים מובאת ברשימת הלינקים שבעמוד זה מימין, בכל אחד מהעמודים תוכלו למצוא סריקות מלאות של כל הפריטים. האוסף נסרק באופן גורף והועלה לאתר למעט חומרים שאינם יכולים להיות נגישים לקהל הרחב מטעמי צנעת הפרט וזכויות יוצרים. רשימת הקטלוג המלאה מופיעה בתחתית העמוד בה ניתן לראות את כלל החומרים שקיימים בארכיון לפי מיקומם הפיזי בו. לעיון בחומרי המקור יש ליצור קשר איתנו קשר דרך archive@digitalartlab.org.il
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס
עזרא אוריון (1934–2015) נולד בקיבוץ בית אלפא וגדל בקיבוץ רמת יוחנן. בתחילת שנות החמישים למד בבצלאל ובמחצית השנייה של שנות השישים המשיך את לימודיו בסנט מרטינס וברויאל קולג' בלונדון. עם חזרתו לישראל, בשנת 1967, עבר להתגורר במדרשת שדה בוקר. שם הקים את הגלריה לפיסול מדברי, לימד ויצר עד ראשית שנות האלפיים. לצד עבודת הפיסול היה אוריון משורר והוגה דעות, וכן ייסד וערך את כתב העת סביבות.
בתקופת לימודיו התמקד אוריון בפיסול בברזל ואבן בגדלים המותאמים לגלריה, אך לאחר סיום לימודיו והמעבר לשדה בוקר החל לחשוב על פיסול שאינו מוגבל עוד למידותיהם של הגלריה והמרחב העירוני: פיסול שיעטוף את הצופה, יכיל אותו ויחולל בו חוויה רוחנית קיומית. מרגע זה ואילך החל אוריון לייצר סיטואציות, רגעים וסביבות האמורים לשמש "אתרי שיגור" לתודעה האנושית. השאיפה לייצר חוויה המעמידה את האדם מול הנשגב והיקומי היתה להיגיון החותך ומתעצם לאורך יצירתו של אוריון. שדה הפעולה שלו עבר למרחב המדברי, לתנועות ולשינויים בפני כדור הארץ, ובהמשך לחלל החיצון.
בשנת 2016, כשנה לאחר פטירתו של אוריון הוצגה במרכז לאמנות דיגיטלית התערוכה "אתרי שיגור" באוצרותם של אודי אדלמן ויעל מסר ובמסגרת פעילות המכון לנוכחת ציבורית. תערוכה זו סקרה את התפתחותו היצירתית של אוריון החל בשלב הפיסול האדריכלי, עבור בפיסול הטקטוני ובפרויקט מאדים, וכלה בפיסול הבין-גלקטי. בעקבות התערוכה הוחלט יחד עם משפחתו של אוריון על איסוף והנגשה של כלל חומרי העזבון הכוללים תוכניות, סקיצות, הצעות, התכתבויות ורישומים. הצלת העיזבון נעשתה בתמיכה הנדיבה של מפעל הפיס.
אוסף עזרא אוריון סודר באופן תמתי, כאשר רשימת הנושאים מובאת ברשימת הלינקים שבעמוד זה מימין, בכל אחד מהעמודים תוכלו למצוא סריקות מלאות של כל הפריטים. האוסף נסרק באופן גורף והועלה לאתר למעט חומרים שאינם יכולים להיות נגישים לקהל הרחב מטעמי צנעת הפרט וזכויות יוצרים. רשימת הקטלוג המלאה מופיעה בתחתית העמוד בה ניתן לראות את כלל החומרים שקיימים בארכיון לפי מיקומם הפיזי בו. לעיון בחומרי המקור יש ליצור קשר איתנו קשר דרך archive@digitalartlab.org.il
עזרא אוריון (1934–2015) נולד בקיבוץ בית אלפא וגדל בקיבוץ רמת יוחנן. בתחילת שנות החמישים למד בבצלאל ובמחצית השנייה של שנות השישים המשיך את לימודיו בסנט מרטינס וברויאל קולג' בלונדון. עם חזרתו לישראל, בשנת 1967, עבר להתגורר במדרשת שדה בוקר. שם הקים את הגלריה לפיסול מדברי, לימד ויצר עד ראשית שנות האלפיים. לצד עבודת הפיסול היה אוריון משורר והוגה דעות, וכן ייסד וערך את כתב העת סביבות.
בתקופת לימודיו התמקד אוריון בפיסול בברזל ואבן בגדלים המותאמים לגלריה, אך לאחר סיום לימודיו והמעבר לשדה בוקר החל לחשוב על פיסול שאינו מוגבל עוד למידותיהם של הגלריה והמרחב העירוני: פיסול שיעטוף את הצופה, יכיל אותו ויחולל בו חוויה רוחנית קיומית. מרגע זה ואילך החל אוריון לייצר סיטואציות, רגעים וסביבות האמורים לשמש "אתרי שיגור" לתודעה האנושית. השאיפה לייצר חוויה המעמידה את האדם מול הנשגב והיקומי היתה להיגיון החותך ומתעצם לאורך יצירתו של אוריון. שדה הפעולה שלו עבר למרחב המדברי, לתנועות ולשינויים בפני כדור הארץ, ובהמשך לחלל החיצון.
בשנת 2016, כשנה לאחר פטירתו של אוריון הוצגה במרכז לאמנות דיגיטלית התערוכה "אתרי שיגור" באוצרותם של אודי אדלמן ויעל מסר ובמסגרת פעילות המכון לנוכחת ציבורית. תערוכה זו סקרה את התפתחותו היצירתית של אוריון החל בשלב הפיסול האדריכלי, עבור בפיסול הטקטוני ובפרויקט מאדים, וכלה בפיסול הבין-גלקטי. בעקבות התערוכה הוחלט יחד עם משפחתו של אוריון על איסוף והנגשה של כלל חומרי העזבון הכוללים תוכניות, סקיצות, הצעות, התכתבויות ורישומים. הצלת העיזבון נעשתה בתמיכה הנדיבה של מפעל הפיס.
אוסף עזרא אוריון סודר באופן תמתי, כאשר רשימת הנושאים מובאת ברשימת הלינקים שבעמוד זה מימין, בכל אחד מהעמודים תוכלו למצוא סריקות מלאות של כל הפריטים. האוסף נסרק באופן גורף והועלה לאתר למעט חומרים שאינם יכולים להיות נגישים לקהל הרחב מטעמי צנעת הפרט וזכויות יוצרים. רשימת הקטלוג המלאה מופיעה בתחתית העמוד בה ניתן לראות את כלל החומרים שקיימים בארכיון לפי מיקומם הפיזי בו. לעיון בחומרי המקור יש ליצור קשר איתנו קשר דרך archive@digitalartlab.org.il