נגישות
menu      
אודות המרכז
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
חינוך וקהילה
ארכיונים
ארכיונים
אמן אורח
אמן אורח
הרשימות שלי
הרשימות שלי
חיפוש מתקדם
תחביר
חפש...
שיח גלריה בתערוכה דברי חפץ
30/06/2018
-
30/06/2018
אוצרים.ות
כותרות הפאנלים
יו"ר הפאנל
משתתפים.ות
פאנלים והרצאות
הפקה
תמיכות וקרדיטים נוספים
לינקים
פרסומים
פרויקט
פריטים קשורים
עוד תגיות
תוכן קשור
סיורי גבול
אביגיל סורוביץ'
,
אדם אבולפיה
,
איל דנון
,
אילנית קונופני
,
איריס פשדצקי
,
אמנון בראור
,
דן רוברט לחיאני
,
דפנה בן-שאול
,
הגר אופיר
,
ורדית גרוס
,
טליה הופמן
,
יוני ניב
,
יסמין דייויס
,
מאי זרחי
,
מאיר טאטי
,
מיכל בראור
,
נוגה דוידסון
,
נועה רשף
,
עידו צרפתי
,
ערן זקס
,
צפיה דגני
,
תמר לצמן
,
סיור ומפגש אמן בתערוכה היסטוריות
אודי אדלמן
,
יוחאי אברהמי
,

במפגש יערך סיור בתערוכה בהנחיית אודי אדלמן אוצר התערוכה ותמר לצמן. לאחריו, הם ידונו ביחסים ובגבולות שבין המחקרי והאמנותי, המציאותי והבדיוני, האישי הלאומי והמיסטי, תוך התייחסות למשלחתו האתנוגרפית של אנסקי ולפעולתה של האמנית. 

כיצד מתבונן חוקר או בלש במושאו? ומה אם "זה" מתבונן בחזרה? האם יש במושא משהו מעצמיותו של החוקר? השאלות הללו מגלמות את מערכת היחסים המעגלית והסבוכה שבתוכה משוטטת תמר לצמן בתערוכתה״ דברי חפץ״.

בתערוכה, מתחקה לצמן אחר מסעותיו ואוספיו של ש. אנ-סקי (מחבר "הדיבוק") שעמד בראש משלחת אתנוגרפית בתחילת המאה ה 20, בעודו מחפש ומתעד תרבות יהודית ההולכת ומשתנה.

לצמן מציגה אוסף נרחב של אובייקטים וצילומים אשר לוקטו על ידה לאורך מחקרה לאורך השנתיים האחרונות בארה״ב, ישראל, ורוסיה. האוסף של לצמן מדמה את היגיון האיסוף של אנ-סקי לפני מאה שנים ונוצר כפעילות אמנותית המתייחסת לשאלת האיסוף ולתשוקה לתפוס באופן שלם מושאי מחקר. לצד האוסף, מוצגות שתי עבודות וידיאו, המציגות מסע בעקבות מסע: לצמן מצלמת תוך כדי מסעה שלה ברוסיה, בניסיון להתחקות אחר דמותו של אנ-סקי. היא עוברת באתרים שבהם שהה ודרך דימויי הפריטים ששניהם אספו, כל אחד בזמנו, מתרחש חיבור אינטימי בין לצמן לאנ-סקי, כאשר מושא המחקר נעשה חי בלשונו דרכה.

סדרת דימויים נוספת וגדולת ממדים אשר מוצגת בתערוכה, נוצרה כמהלך של שעתוק מרובה שלבים של אלמנטים מבין הפריטים שנמצאו באוסף של אנ-סקי. זוהי סדרה החוקרת תוך כדי פעולה את הלא-מודע והרדוף במסעו של אנ-סקי מול זהותו והתרבות שהוא מבקש לסכם ולחתום. כל דימוי בה נוצר בתהליך של רישום, סריקה, עיבוד לקובץ דיגיטלי תלת-ממדי, הדפסת תלת-מימד, צילומו של האובייקט המודפס והדפסת הצילום. במהלך זה של מעבר בין מדיומים, פרטים מינוריים הופכים לענקיים, ואורנומנטים הופכים לטוטמים מובהקים. מהלך הגלגול עצמו מתגלה כפעולה שמאנית, מעין תפילה או דבר כישוף החוזרים שוב ושוב ומתגבשים לכדי אובייקט חדש המכנס בתוכו כוחות קדומים.

קרא עוד...
T
כתוב משהו בנושא זה?...
שליחה באמצעות Ctrl+Enter
פרסם
בטל
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון(צפייה)
קטגוריה...
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
ארכיונים
אמן אורח
הרשימות שלי
אמן אורח
הרשימות שלי

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

שיח גלריה בתערוכה דברי חפץ
דִּבְרֵי-חֵפֶץ / תמר לצמן

במפגש יערך סיור בתערוכה בהנחיית אודי אדלמן אוצר התערוכה ותמר לצמן. לאחריו, הם ידונו ביחסים ובגבולות שבין המחקרי והאמנותי, המציאותי והבדיוני, האישי הלאומי והמיסטי, תוך התייחסות למשלחתו האתנוגרפית של אנסקי ולפעולתה של האמנית. 

כיצד מתבונן חוקר או בלש במושאו? ומה אם "זה" מתבונן בחזרה? האם יש במושא משהו מעצמיותו של החוקר? השאלות הללו מגלמות את מערכת היחסים המעגלית והסבוכה שבתוכה משוטטת תמר לצמן בתערוכתה״ דברי חפץ״.

בתערוכה, מתחקה לצמן אחר מסעותיו ואוספיו של ש. אנ-סקי (מחבר "הדיבוק") שעמד בראש משלחת אתנוגרפית בתחילת המאה ה 20, בעודו מחפש ומתעד תרבות יהודית ההולכת ומשתנה.

לצמן מציגה אוסף נרחב של אובייקטים וצילומים אשר לוקטו על ידה לאורך מחקרה לאורך השנתיים האחרונות בארה״ב, ישראל, ורוסיה. האוסף של לצמן מדמה את היגיון האיסוף של אנ-סקי לפני מאה שנים ונוצר כפעילות אמנותית המתייחסת לשאלת האיסוף ולתשוקה לתפוס באופן שלם מושאי מחקר. לצד האוסף, מוצגות שתי עבודות וידיאו, המציגות מסע בעקבות מסע: לצמן מצלמת תוך כדי מסעה שלה ברוסיה, בניסיון להתחקות אחר דמותו של אנ-סקי. היא עוברת באתרים שבהם שהה ודרך דימויי הפריטים ששניהם אספו, כל אחד בזמנו, מתרחש חיבור אינטימי בין לצמן לאנ-סקי, כאשר מושא המחקר נעשה חי בלשונו דרכה.

סדרת דימויים נוספת וגדולת ממדים אשר מוצגת בתערוכה, נוצרה כמהלך של שעתוק מרובה שלבים של אלמנטים מבין הפריטים שנמצאו באוסף של אנ-סקי. זוהי סדרה החוקרת תוך כדי פעולה את הלא-מודע והרדוף במסעו של אנ-סקי מול זהותו והתרבות שהוא מבקש לסכם ולחתום. כל דימוי בה נוצר בתהליך של רישום, סריקה, עיבוד לקובץ דיגיטלי תלת-ממדי, הדפסת תלת-מימד, צילומו של האובייקט המודפס והדפסת הצילום. במהלך זה של מעבר בין מדיומים, פרטים מינוריים הופכים לענקיים, ואורנומנטים הופכים לטוטמים מובהקים. מהלך הגלגול עצמו מתגלה כפעולה שמאנית, מעין תפילה או דבר כישוף החוזרים שוב ושוב ומתגבשים לכדי אובייקט חדש המכנס בתוכו כוחות קדומים.

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

דִּבְרֵי-חֵפֶץ / תמר לצמן
אודי אדלמן
השקת הקטלוג: דִּבְרֵי חֵפֶץ
סיורי גבול
אביגיל סורוביץ'
אדם אבולפיה
איל דנון
אילנית קונופני
איריס פשדצקי
אמנון בראור
דן רוברט לחיאני
דפנה בן-שאול
הגר אופיר
ורדית גרוס
טליה הופמן
יוני ניב
יסמין דייויס
מאי זרחי
מאיר טאטי
מיכל בראור
נוגה דוידסון
נועה רשף
עידו צרפתי
ערן זקס
צפיה דגני
תמר לצמן
סיור ומפגש אמן בתערוכה היסטוריות