נגישות
menu      
אודות המרכז
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
חינוך וקהילה
ארכיונים
ארכיונים
אמן אורח
אמן אורח
הרשימות שלי
הרשימות שלי
חיפוש מתקדם
תחביר
חפש...
צא
מקטלג
מס' קטלוגי
R 1704
מדיום
אורך
35'oo''
סוג הוידיאו
שנה
2010
לינקים
תערוכה
אירועים
פרויקטים
מודלים
פרסומים
פריטים קשורים

The ritual at the center of the work is framed by two scenes, each with its 
own distinct cinematic language. First, a preceding interview with the two participants seems at the beginning to be a straightforward documentary about their own experiences within the Israeli BDSM scene, but soon transforms into an exposition of the narrative premise by which one is possessed, the other an exorcist. The ritual scene itself is dense with sound and images. The final musical scene is a song set to the words of the Russian poet Esenin’s Letter to Mother. Executed as a one-shot, the song not only elevates and complicates the emotional resonance of what preceded it, but is also a direct, if twisted, hommage to the final scene of another film that deals with hybridity, radical sexuality and politics: Dusan Makavejev’s WR, The Mystery of the Organism.

 

Sexuality         Gender         Humiliation         Humor         Politics         Power         Punishment         Self punishment         Body         Eroticism         Feminism         Sex         Women         Confession         Ritual(s)

קרא עוד...
T
כתוב משהו בנושא זה?...
שליחה באמצעות Ctrl+Enter
פרסם
בטל
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון(צפייה)
קטגוריה...
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
ארכיונים
אמן אורח
הרשימות שלי
אמן אורח
הרשימות שלי

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

צא

The ritual at the center of the work is framed by two scenes, each with its 
own distinct cinematic language. First, a preceding interview with the two participants seems at the beginning to be a straightforward documentary about their own experiences within the Israeli BDSM scene, but soon transforms into an exposition of the narrative premise by which one is possessed, the other an exorcist. The ritual scene itself is dense with sound and images. The final musical scene is a song set to the words of the Russian poet Esenin’s Letter to Mother. Executed as a one-shot, the song not only elevates and complicates the emotional resonance of what preceded it, but is also a direct, if twisted, hommage to the final scene of another film that deals with hybridity, radical sexuality and politics: Dusan Makavejev’s WR, The Mystery of the Organism.

 

Sexuality         Gender         Humiliation         Humor         Politics         Power         Punishment         Self punishment         Body         Eroticism         Feminism         Sex         Women         Confession         Ritual(s)

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס