נגישות
menu      
אודות המרכז
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
חינוך וקהילה
ארכיונים
ארכיונים
אמן אורח
אמן אורח
הרשימות שלי
הרשימות שלי
חיפוש מתקדם
תחביר
חפש...
Tears Dry on Their Own
מקטלג
מס' קטלוגי
מדיום
אורך
12'43''
סוג הוידיאו
שנה
2012
לינקים
תערוכה
אירועים
פרויקטים
מודלים
פרסומים
פריטים קשורים

זולגות הדמעות מעצמן הוא מיצב של סאונד וממחטות זזות. על רצפת החדר מפוזרים ניירות טישו מקומטים שזזים ורוטטים. הסאונד של המיצב נלקח מסרטים שכונו 'מחזור סרטי הנשים', סרטים הוליוודיים מלודרמטיים משנות הארבעים והחמישים. עשייתם החלה בעת מלחמת העולם השנייה, כאשר הגברים גויסו והוליווד הבינה שבשביל למכור כרטיסים יש לפנות לקהל חדש שמעולם לא סומן קודם לכן כמטרה- נשים. אלו סרטים טראגיים במיוחד. ברבים מהם מככבות גיבורות הנאמנות למשפחתן ולחוק אהבת אך לא לצו החברתי. רבות מן הגיבורות מאתגרות את הציפיות החברתיות כאשר הן מבקשות לעצמן קריירה או אהבה (אסורה) והן מוצאות את עצמן, לקראת סוף הסרט, עומדות למול בחירה בלתי אפשרית. ברבים מן הסרטים, הגיבורה בוחרת לבסוף להקריב את עצמה ואת היקר לה. הסרטים הללו כונו על ידי מבקרים "weepies", "tearjerkers"'. שמות גנאי שניסו לרמוז על סרטים סוחטי דמעות, המאופיינים בתפניות עלילתיות בלתי סבירות. עם זאת, קהלים גדולים לאורך הדורות בחרו לראותם שוב ושוב. קטעי המוסיקה שנלקחו למיצב הם מרגעי שיא הדרמה. כמו מקוננות מקצועיות, הממחטות מאפשרות מיקור חוץ של רגשות, הן בוכות ורוקדות, רוטטות ומקוננות במקומנו. 

קרא עוד...
T
כתוב משהו בנושא זה?...
שליחה באמצעות Ctrl+Enter
פרסם
בטל
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון(צפייה)
קטגוריה...
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
ארכיונים
אמן אורח
הרשימות שלי
אמן אורח
הרשימות שלי

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

Tears Dry on Their Own

זולגות הדמעות מעצמן הוא מיצב של סאונד וממחטות זזות. על רצפת החדר מפוזרים ניירות טישו מקומטים שזזים ורוטטים. הסאונד של המיצב נלקח מסרטים שכונו 'מחזור סרטי הנשים', סרטים הוליוודיים מלודרמטיים משנות הארבעים והחמישים. עשייתם החלה בעת מלחמת העולם השנייה, כאשר הגברים גויסו והוליווד הבינה שבשביל למכור כרטיסים יש לפנות לקהל חדש שמעולם לא סומן קודם לכן כמטרה- נשים. אלו סרטים טראגיים במיוחד. ברבים מהם מככבות גיבורות הנאמנות למשפחתן ולחוק אהבת אך לא לצו החברתי. רבות מן הגיבורות מאתגרות את הציפיות החברתיות כאשר הן מבקשות לעצמן קריירה או אהבה (אסורה) והן מוצאות את עצמן, לקראת סוף הסרט, עומדות למול בחירה בלתי אפשרית. ברבים מן הסרטים, הגיבורה בוחרת לבסוף להקריב את עצמה ואת היקר לה. הסרטים הללו כונו על ידי מבקרים "weepies", "tearjerkers"'. שמות גנאי שניסו לרמוז על סרטים סוחטי דמעות, המאופיינים בתפניות עלילתיות בלתי סבירות. עם זאת, קהלים גדולים לאורך הדורות בחרו לראותם שוב ושוב. קטעי המוסיקה שנלקחו למיצב הם מרגעי שיא הדרמה. כמו מקוננות מקצועיות, הממחטות מאפשרות מיקור חוץ של רגשות, הן בוכות ורוקדות, רוטטות ומקוננות במקומנו. 

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס