נגישות
menu      
אודות המרכז
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
חינוך וקהילה
ארכיונים
ארכיונים
אמן אורח
אמן אורח
הרשימות שלי
הרשימות שלי
חיפוש מתקדם
תחביר
חפש...
At Nightfall
מקטלג
מס' קטלוגי
The Archive 652 / A 1343
מדיום
אורך
''00'17
סוג הוידיאו
שנה
2005
לינקים
תערוכה
אירועים
פרויקטים
מודלים
פרסומים
פריטים קשורים
The video begins with the director being made up until the layer of make-up is altogether mask-like. She considers aloud women who are called sluts, a feminine word without masculine equivalent. We are then in a park at night, listening to women speaking about sexual harassment and situations they have felt sexually compromised in.
"At Nightfall" can also be found on the compilation "Why Don’t You Say It?" curated by Michal Heiman. The works in the compilation constitute an intricate exploration of notions such as silence and silencing, articulation, thinking, testimonies, diversion, false speech/dubbing, penetration, humiliation, substitution, humor, effacement, implantation, etc. Michal Heiman says, "The recurring attempts in all the films to enter what I would term "spaces without witnesses" seem to enable the introduction of voices and non-voices into the realms of film material."
 
קרא עוד...
T
כתוב משהו בנושא זה?...
שליחה באמצעות Ctrl+Enter
פרסם
בטל
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון(צפייה)
קטגוריה...
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
ארכיונים
אמן אורח
הרשימות שלי
אמן אורח
הרשימות שלי

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

At Nightfall
The video begins with the director being made up until the layer of make-up is altogether mask-like. She considers aloud women who are called sluts, a feminine word without masculine equivalent. We are then in a park at night, listening to women speaking about sexual harassment and situations they have felt sexually compromised in.
"At Nightfall" can also be found on the compilation "Why Don’t You Say It?" curated by Michal Heiman. The works in the compilation constitute an intricate exploration of notions such as silence and silencing, articulation, thinking, testimonies, diversion, false speech/dubbing, penetration, humiliation, substitution, humor, effacement, implantation, etc. Michal Heiman says, "The recurring attempts in all the films to enter what I would term "spaces without witnesses" seem to enable the introduction of voices and non-voices into the realms of film material."
 

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס