נגישות
menu      
אודות המרכז
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
חינוך וקהילה
ארכיונים
ארכיונים
אמן אורח
אמן אורח
הרשימות שלי
הרשימות שלי
חיפוש מתקדם
תחביר
חפש...

In her work 'Pardes' (Orchard) Yael Bartana takes a very personal look at how Westerners seek personal enlightenment by appropriating traditional rituals: she documents the journey of her close friend Michael – an Israeli artist, who, on the one hand, sceptically rejects all organised religion, but on the other hand, is on a constant search for deeper understanding, investigating Kabbalah as well as the cults of the Amazon. Under the guidance of a Brazilian shaman he undergoes the Ayahuasca ritual, taking the psychedelic brew that is said to lead to deep spiritual revelations about the universe and one’s own personality, a feeling described as an experience of rebirth, enlightenment or – in the worst case – as one of the worst trips possible. The once very specific and local ritual becomes an inclusive performance, open for very different needs and cultural backgrounds.

 

קרא עוד...
T
כתוב משהו בנושא זה?...
שליחה באמצעות Ctrl+Enter
פרסם
בטל
המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית חולון(צפייה)
קטגוריה...
אודות המרכז
תערוכות ופרויקטים
חינוך וקהילה
ארכיונים
אמן אורח
הרשימות שלי
אמן אורח
הרשימות שלי

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

(Pardes (Orchard

In her work 'Pardes' (Orchard) Yael Bartana takes a very personal look at how Westerners seek personal enlightenment by appropriating traditional rituals: she documents the journey of her close friend Michael – an Israeli artist, who, on the one hand, sceptically rejects all organised religion, but on the other hand, is on a constant search for deeper understanding, investigating Kabbalah as well as the cults of the Amazon. Under the guidance of a Brazilian shaman he undergoes the Ayahuasca ritual, taking the psychedelic brew that is said to lead to deep spiritual revelations about the universe and one’s own personality, a feeling described as an experience of rebirth, enlightenment or – in the worst case – as one of the worst trips possible. The once very specific and local ritual becomes an inclusive performance, open for very different needs and cultural backgrounds.

 

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס

ארכיוני המרכז הוקמו בתמיכת קרן אוסטרובסקי וארטיס